Inflammation i juvret

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 644
S

Sweet

Har fått hem en häst som är skendräktig och som har en inflammation i ena juvret. Hon har även mjölk. Hon har precis fått 6 dagars kur med "Butta". Hon är pigg och glad och har ingen feber, men hon är fortfarande lite öm och svullen i juvret men inte så mycket som hon har varit.

Ska jag kalla ut veterinär som får titta på henne igen eller ska jag avvakta lite? :confused:

Kan tillägga att jag fick hem henne i förrgår, sista buttan fick hon i går. De som hade henne innan sa att de inte riktigt lyckats få i henne all butta för hästen AVSKYR det.

Kanske ska jag bara ringa vet och få honom att skriva ut en ny omgång butta? Men jag vill inte tvinga i henne det om det inte behövs... :crazy:

Jag skulle nog avvakta lite och sedan ringa ut vet igen. Man vill ju inte att hästen ska ha ont i onödan. Dessutom kanske det är något annat som måste göras också som vet inte såg tidigare tex?

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid... 2
Svar
21
· Visningar
2 718
Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes... 2
Svar
39
· Visningar
4 079
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad... 2
Svar
26
· Visningar
2 937
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka