Inflammation i juvret

S

Sweet

Har fått hem en häst som är skendräktig och som har en inflammation i ena juvret. Hon har även mjölk. Hon har precis fått 6 dagars kur med "Butta". Hon är pigg och glad och har ingen feber, men hon är fortfarande lite öm och svullen i juvret men inte så mycket som hon har varit.

Ska jag kalla ut veterinär som får titta på henne igen eller ska jag avvakta lite? :confused:
 
Kan tillägga att jag fick hem henne i förrgår, sista buttan fick hon i går. De som hade henne innan sa att de inte riktigt lyckats få i henne all butta för hästen AVSKYR det.

Kanske ska jag bara ringa vet och få honom att skriva ut en ny omgång butta? Men jag vill inte tvinga i henne det om det inte behövs... :crazy:
 
Jag skulle nog avvakta lite och sedan ringa ut vet igen. Man vill ju inte att hästen ska ha ont i onödan. Dessutom kanske det är något annat som måste göras också som vet inte såg tidigare tex?
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 353
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Ska kontakta vet idag, men undrar om någon haft detta? Tik, blir 10 år på torsdag, pigg, glad, aktiv. Satt och klappade henne på...
Svar
8
· Visningar
1 585
Senast: movi
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 532
Senast: emma-vsm
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp