Influensa vaccination,igen...

Sv: Influensa vaccination,igen...

Vi vaccinerar alla hästar inom ett år. Det är väl bara om man ska tävla internationellt som det är var sjätte vecka.

Vi vaccinerar alla hästar inom ett år. Det är väl bara om man ska tävla internationellt som det är var sjätte månad.

Jag vaccinerar mina inom ett år.

Inom ett år.

Mitt fullblod har ju gått på banan så han har vaccinerats var 6:e månad innan men jag har inte fortsatt med det.

Galoppen ändrade väl sina regler i veckan till inom ett år har jag för mig, så att det blir lättare för gästerna som tävlar i Sverige, om jag nu inte missförstått allting:)

inom ett år och snart är det dags igen :crazy:
Har en polle som hatar sprutor.

Brukar bli var 10:e månad ungefär.

Inom 1 år.Närmare bestämt imorgon kväll ä det dags...
Stackars lillpållen kommer o få spader,han ä livrädd för spruttor:crazy: Har böjt ett antal nålar:eek:

min häst har fått en grundvaccination under tiden hos fodervärden ,dom första två sprutorna, så jag behöver inte ge henne vaccination inom dom 6 månaderna som det står?? (ska absolut inte tävla hästen, pålagring) hon kommer bara vara en promenadhäst. :smirk:

min häst har fått en grundvaccination under tiden hos fodervärden ,dom första två sprutorna, så jag behöver inte ge henne vaccination inom dom 6 månaderna som det står?? (ska absolut inte tävla hästen, pålagring) hon kommer bara vara en promenadhäst. :smirk:

Jo, när du ska ge tredje sprutan ska det vara 6 mån efter de två första. Efter denna grundvaccination behöver du bara vaccinera en gång per år.
@Bison: Vad grundar du ditt tyckande på? Det är ju trevligt för din veterinär att du vaccinerar oftare då hon får lite extra cash, men det är helt onödigt. Läkemedelsbolaget har gjort mycket noggranna tester för att komma fram till det rekommenderade intervallet. Detta är också ordentligt tilltaget så man behöver nog egentligen inte ens vaccinera så ofta, men man vill ju vara helt säker : ). Dessutom måste det ju vara en gg per år om man vill tävla.

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
877
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
397
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?