Influensan första dagen på nya jobbet?

Janni

Trådstartare
Jag vet inte vad jag ska göra? Jag har precis fått ett nytt jobb som jag verkligen inte kan förlora. Inga papper är påskrivna än men jag börjar imorgon med sex dagars utbildning. Idag jobbade jag på mitt andra jobb och strax innan lunch känner jag att jag har ont i hela kroppen. Trodde att det var träningsvärk först men när jag börjar kallsvettas och håller på att svimma så inser jag att det nog är feber.
Hur som helst, jag gick hem tidigare, kollade tempen, javisst nästan 39 grader :( Ligger nu här och försöker kurera mig.

Vad faan ska jag göra om det blir värre?? Jag bara kan inte sjukanmäla mig första dagen på jobbet! Det ser ju inte direkt bra ut.
Jobbet kräver ingen direkt närkontakt med andra människor så jag funderar på att proppa mig full med värktabletter och gå ändå.

Hur skulle ni ha gjort?

Dessutom jobbar jag nu åtta dagar på raken (nio med idag) tre dagar här nu 7-17 pass. Sen kväll på andra jobbet på lördag. Ska jobba i stallet och sen träcka en starthäst på Täby på söndag (den är väll den enda jag kan hoppa.) och sen tre 7-15 pass mån-ons nästa vecka. Kanske någon mer dag. Rätt fullt upp alltså... Vaaarför lyckas jag bli sjuk just nu, jag som ALDRIG är sjuk annars :arghh:
 
Sv: Influensan första dagen på nya jobbet?

Jag hade ringt nya arbetsgivaren och sagt som det är, att det verkar som om jag fått nån influensa. Och så hade jag sagt att jag gärna försöker komma (fullproppad med fbernedsättande) så jag inte missar introduktionen, men bara vill kolla så de tycker det är okej med tanke på smittrisk och sånt.
 
Sv: Influensan första dagen på nya jobbet?

Håller med ameo!
Dessutom tycker jag att du ska ta och försöka ta det lite lugnare nu ett tag, åtminstone medan du faktiskt är såpass sjuk.
Din kropp behöver uppenbarligen vila, vare sig du vill eller inte.
 
Sv: Influensan första dagen på nya jobbet?

Jag håller också med ameo. Alla vet att vem som helst kan bli sjuk. Ring direkt och berätta som det är. Då kan de dessutom planera för att du inte kan jobba ordentligt (om ens alls) första veckan.
 
Sv: Influensan första dagen på nya jobbet?

+ Ni andra. Tack för svaren!

Jag gjorde som ni sa och ringde till jobbet. Hade inte räknat med att hen skulle säga "aj då, kan du komma in en timme senare imorgon då så kör vi på då när du är lite utvilad?"Haha ja ja så detr väll bara att äta febernedsättande och hoppas att det inte blir värre till imorgon. :)
 
Sv: Influensan första dagen på nya jobbet?

Utvilad? På att få en timmes sovmorgon...vissa arbetsgivare suckar man bara åt.
 
Sv: Influensan första dagen på nya jobbet?

Ja men problemet är att jag har tagit det ofrivilligt lugnt sista två månaderna. Jag har jobbat som Timvikarie inom vården det sista året och klarat mig hyfsat på det. Jag har jobbat mellan 70-80 % men det betyder att jag måste vara standby vid telefonen jämt. Jag får nämligen inga pass längre än ett par dagar i förväg (ofta dagen innan eller samma morgon) och det har varit ok då min plan är att börja plugga så fort jag vet vad jag ska läsa till :)
Tyvärr så blev det, från en vecka till en annan, så att man drog in på personal och timmisarna rök först. Jag gick från 70-80 till att knappt komma upp i 50% och det går ju inte, jag har två barn att försörja. Eftr. Mycket sökande fick jag det här jobbet (som också är ett timmis jobb fast annan branch) och därför så kan jag inte missa det här för då är jag körd. Att jag har hankat mig fram precis över smärtgränsen ett tag nu också gör att jag har ett så lågt SGI att jag inte skulle överleva på sjukpenning. Jag måste jobba vad som än händer annars går det inte.
Dock hoppas jag på att jag kommer komma upp lite mer i lön nu så influensan får allt vänta :sneaky:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 793
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 502
Senast: fejko
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: Praefatio
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 526
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp