Info om Rambo 910 & Zephyr 529

mombasa

Trådstartare
Hej

Funderar på att använda Rambo & Zephyr till mina ston, men har fått så lite information om dessa. :confused:
Rambo har jag endast lite info från ägaren, vill veta lite hur hans avkommor blir, ser ut.
Vill ha tips om bilder på honom.

Zephyr har jag endast enl rykten hört dåligt om, men statistik talar ett annat språk, och nu börjar några få avkommor visa sig..
Har Någon försthandig information vore det toppen..
Har olika temperament på stona, och det är lite det som styr.
Tack på förhand :banana:
 
Sv: Info om Rambo 910 & Zephyr 529

Jag har fött upp en Rambo avkomma som var super trevlig, snygg rör sig bra och hoppar även mycket bra. Men det bästa var hennes coola temperament.
 
Sv: Info om Rambo 910 & Zephyr 529

Rodde skrev:
Jag har fött upp en Rambo avkomma som var super trevlig, snygg rör sig bra och hoppar även mycket bra. Men det bästa var hennes coola temperament.


Vad har Du för möderne på Ditt sto ?
Jag har Maraton-Urbino, dubbeldiplom ca 164-65 mkh,
rädd att "den" :love: blir liten.
Hur stor blev/är ditt sto ? :rofl:
 
Sv: Info om Rambo 910 & Zephyr 529

Mödernet är Tamburin - Herkules stoet är 160 men min Rambo avkomma föddes som tvilling och blir nog 160.
Hon är såld till Enköping hennes namn är Filippa, hon finns kanske på bild på min hemsida http://go.to/arhultsdressyr
 
Sv: Info om Rambo 910 & Zephyr 529

Min medryttarhäst har en åring efter Zephyr, ett sto. Snäll och trevlig att ha att göra med men stor (och stark som attans...), kommer att bli riktigt stor när hon blir större :smirk:

Träffade Zephyr när mamman var på betäckning och jag tyckte han verkade trevlig, men sen har man hört tvärtom om honom. Det hade varit kul att veta om det är ngn annan som har kanske nån äldre avkomma än "min". Hon är ju rätt så ung än så länge så man vet inte hur hon kommer att bli som vuxen, förhoppningsvis en stjärna... :D
 
Sv: Info om Rambo 910 & Zephyr 529

jag har bara gått att säga om zephyr en underskattad hingst har själv 4 st avkommer efter honom på 3 olika ston alla har ju som bekant en mamma också passa på att använda honom han börjar bli till åren så man vet ju inte hur länge han finns kvar.
 
Sv: Info om Rambo 910 & Zephyr 529

Zephyr är som en sagohäst när man ser honom. Lite vass i sitt temrament men inte ohanterlig.
En dressyrdommare här ner sa för ett par år sedan att han var Sveriges bästa dressyrhäst, men att ägarna inte ville lämna honom från sig för tävling.
Har själv fött upp en avkomma efter honom, stoet var Kaliber - Sonny Boy - Frondeur. Det var hennes första föl och det blev en vacker ädel hopphäst!!!!! Hon är fem år i år och verkar inte bli så stor som väntat. Bara strax över 160 cm. Mamman är 167 cm och hennes senare föl har blivit jätte hästar. Ska erkännas att hon var lite kinkig med inridningen, kan göra otroliga bocksprång, men är idag en mycket lugn och sansad dam.
Tag gärna kontakt med Zephyrs ägare för jag vet att dom har fin information om honom och dom har även haft videofilmer på hans avkommor.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 418
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 247
Avel Hej! Verkar ju finnas en del insatta i vad som händer i Europa med hingstar å avkommor så jag tänkte kolla om någon vet vad som händer...
Svar
11
· Visningar
2 235
Ekonomi & Juridik Hej! För cirka 5 månader sedan sålde jag en utav mina hästar till en tjej. Vi skrev ett avtal (Deckermans färdiga sådana) där vi fick...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
22 866

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp