Inför Steg 1 kurs tips!

neywaz

Trådstartare
Jag såg att det kommit upp nu en steg 1 kurs på täby galopp i början av december :banana: Äntligen ska jag bli galopptränare! :D

Tänkte fråga om det finns något man kan "plugga" på innan man går denna kurs? Vanligt hästvett kan man ju, verkar mina hästar själv också (såg att det stod hovvård på schemat bl.a) men just saker som rör specifikt galoppen är jag grön på. Så massor av tips mottages tacksamt :bow:
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Du blir nog tämligen ensam om att verka dina hästar själv..:angel:

Skulle tro att Steg 1 mest ger en generell överblick - lite om varje. Det handlar nog inte så mycket om själva träningen utan mest om det administrativa. Gå in på galoppsport.se - där hittar du det mesta i regelväg skulle jag tro.

Att träna hästar kan man inte lära sig på någon kurs, det är bara erfarenhet som gäller. Fast man lär sig bäst om man har teorin också!

Välkommen och lycka till!:laugh:
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Jag ska också ÄNTLIGEN gå Steg 1. Tredje gången gillt säger jag. Om det nu blir i Gbg, förra gången var det ju för få anmälda.
I värsta fall får man väl tvinga med några (o)frivilliga;)
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

ahaaa, tack! :bow: Jag har ju tränat och tävlat upp till 160 km i distansritt så själva tränandet till galoppen hoppas jag att jag fixar haha! Är det svåra regler inom galoppen?

Jag har fått för mig att det var ganska svårt att ta tränarlicens men det känns som det kanske är lite lättare än jag trodde? :idea: Hoppas det går bra så får ni se mina små araber ute på banan snart :p
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Oj vi svarade samtidigt :D

Jasså, det finns risk för att det blir inställt :( Jag hoppas verkligen inte det blir det, det är ju evigheter mellan kurserna och blir de då inställda...vad ska man då göra om man vill bli tränare? :crazy:
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Jaaaa!!!
Om du tar licens, och startar pållarna, så lovar jag att satsa en tjuga på dem ;)
Vi kanske blir jätterika? :idea:
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Här är en till som räknar med att bli rik;)*räcker upp handen*

Ja senaste kursen vi skulle gått i Gbg blev instäldd pga för få anmälda. Förhoppningsvis blir det av nu, annars får vi åkt till Täby =mycket längre och "fel område".
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Som Camilla skrivar, är Steg I kursen en ganska allmän kurs, där man inte behöver veta mycket om hästar, träning av dem eller ens ha ridkunskaper. Den handlar i vid utsträckning om det administrativa och det enda det krävs är, att man kan läsa innantill.
Det kan man ha olika synpunkter på.
Vill man plugga i förväg, är RG (reglementet) ett bra ställe att börja.

Engång var jag bra på handboll, men urkass på fotboll.
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Jo, det blir ju så, men det är värre för mig nästan då om Täby blir inställt (det vet man ju vid sista anmälningsdagen) så har Göteborgskursen redan varit så då kan jag inte åka dit heller :(
Så jag hoppas verkligen täbykursen blir av!

Tack creetown!
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Förmågan att betala räkningar är en ägares finaste egenskap.

Apart from that, an owner should be treated like mushrooms. Kept in the dark and filled up with shit.
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Hmmmm jag kanske skulle bli tränare.... Nä ! Det löser nog inga knutar
Hej från hambo
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Det är så BRA med GAMLA vana hästägare,då kan man nämligen frångå den regeln ganska så markant och övergå till att låta dem bli betalande arbetare.:eek::eek::eek:

För Er andra så kan jag berätta att Creetown är en EXEMPLARISK hästägare,
betalar räkningar i tid,ryktar och fejar sin häst så gott som varje dag,träcker av TjockaTränarens hästar på löpdagar samt är allmänt behjälplig med allehanda sysslor.:cool::cool::cool:

Dessutom har han FULL förståelse ,när hästen ALDRIG kan starta,pga att :den växer,den har träningsvärk,den vill bo i en svamp annars får den kramp samt allehanda anledningar.:rofl:
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Hade våra hästar funnits närmare så hade jag nog också varit exemplarisk !?
Tror dock att tränaren inte uppskattat alla mina "ideér" ??
Är dock inte vidare förtjust i att leda runt på en massa vilda hästar ( vet inte vaför dom blir vilda när just jag leder dom:o)

Hej från Hambo
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 219
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 188
Senast: Wonna
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 867
Senast: pews1972
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 260
Senast: annan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp