Inför Steg 1 kurs tips!

Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Jag såg att det kommit upp nu en steg 1 kurs på täby galopp i början av december :banana: Äntligen ska jag bli galopptränare! :D

Tänkte fråga om det finns något man kan "plugga" på innan man går denna kurs? Vanligt hästvett kan man ju, verkar mina hästar själv också (såg att det stod hovvård på schemat bl.a) men just saker som rör specifikt galoppen är jag grön på. Så massor av tips mottages tacksamt :bow:


Ändrade planer. Vi kommer också till Täby, så nu håller vi tummarna stenhårt för att det blir en Kurs så vi kommer igång:laugh:
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

JAAA!

Hur många är ni? Vi är ju två stycken som jag vet om iallafall ;) Sen hoppas man ju att det kommer lite fler :laugh:

:banana:
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Det är jag och ottisen här på bukefalos. Få se om hon hittar hit, ska ge en hint ;)

Vi håller på att ragga fler för fullt så jag hoppas det kommer fler! Kanske skulle försöka övertala gubben eller nåt...fast han inte är ett dugg intresserad. Kanske går att locka honom med en egen galoppör och alla prispengar får han behålla själv :p
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Japp!:D

Det roliga är att min man verkligen har gått från helt ointresserad till att nästa häst vi ska köpa är till honom. Så hjärntvätt funkar;)
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Funderar också på att åka ner.. har varit på steg 1 kursen förrut men det var ett tag sedan, tänkte försöka få med mamma den här gången också! :)
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Jaa jag ska med :) Är anmäld och allt!
Pratade med en galopptjej på hubertusjakten idag, och hennes syster skulle också vara med. Så om inte det är Piffpuffen och hennes kompis så finns det en till anmäld.
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Jag har, tyvärr, inte varit på Hubertusjakt så det var inte mej du pratade med;)

Verkar som vi blir några stycken då, kul!
 
Sv: Inför Steg 1 kurs tips!

Goda tips har serverats redan i den här tråden var man söker information..
Ytterligare ett:
gå in på http://www.tabygalopp.se/ och scrolla längs ner,nästan.
Under Tränarinfo m.m. hittar du länkar till propositioner för olika tidsperioder.

Det är centralt för en proffs- eller amatörtränare att kunna hitta "rätt lopp" för sina hästar.

Att kunna läsa proppar ingår i kursen också. Kanske du begriper allt, eller en del redan, men i propparna finns en del kryptiska formuleringar som man kanske inte förstår men som kan ge underlag till att ställa s.k. dumma frågor!

Gick själv kursen för ett antal år sedan. Utan ambition att någonsin bli "riktig tränare" men för att få en god fördjupad allmänbildning i ämnet galopp.

Mina förväntningar infriades kan jag lugnt säga. Kul var det också!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 218
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 183
Senast: Wonna
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 866
Senast: pews1972
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 260
Senast: annan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp