Bukefalos 28 år!

Information om flocken

kolblakkur

Trådstartare
Söker en eller flera böcker som handlar om hästens liv i flock, hur flocken ser ut osv. Några tips? :)
 
Sv: Information om flocken

Jag tror att en av böckerna av Monty Roberts, kanske The man who listens to horses, har mycket ingående beskrivningar av hästar i flock. De var helt fantastiska (jag vet bara inte exakt vilken bok jag läste, en kille tillbringade stora delar av ungdomen liggandes på en klippa tittandes på hästflockar.)

Sedan kanske han är laddad som person åt ena eller andra hållet, jag vet inte, jag vet inte så mycket om Natural horsemanships olika riktningar. Vet bara att beskrivningen av flockarna var väldigt intressant och lite överaskande (om än självklart säkert subjektiv, han är ju inte forskare.)
 
Sv: Information om flocken

Håller med snubbelfot, Equine behaviour.
Ska man läsa om hästbeteende är den att föredra framför olika NH-böcker. Även om den är på fackspråk och engelska.
 
Sv: Information om flocken

Är det "Equine Behaviour: Principles and Practice" ni syftar på? Av Daniel Mills, D. S. Mills, Kathryn Nankervis.
 
Sv: Information om flocken

Hempflings bok: Hästarnas budskap

När jag läste den för länge sen har jag för mig att han berättar om sin tid tillsammans med en flock hästar. Jag kommer ihåg att jag gillade att läsa den, säga vad man vill om karln.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag och min sambo har planer på att flytta till Umeå. Hur är det att ha häst där? Tips på bra stall (gärna med lösdrift alternativt...
Svar
1
· Visningar
578
Senast: Piglet82
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
470
Senast: Yeah but
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 987
Senast: co-SMAD4
·
Kultur Kära buke, har ni några tips på bra HBTQ+ böcker? Främst fakta (men ge gärna skönlitteratur tips också om ni har något). Historia...
Svar
12
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Nödvändiga resor?
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp