Inga notiser

Jag tror inte buggfixen hjälper . Jag får inte notiser regelbundet på buke, men det är samma på Facebook ang notiser om gillanden, och det har dessutom publicerats en del gällande det, att fejan provar att inte ha gillanden som notiser . Kanske är något kopplat till det @Gunnar utifrån att Buke ju sedan länge är kopplat till FB ?
Nä, det är instagram som hos vissa användare ska testa att de inte får se hur många som gillat. På FB får man notiser som vanligt om gillanden.
 
Nä, det är instagram som hos vissa användare ska testa att de inte får se hur många som gillat. På FB får man notiser som vanligt om gillanden.

Är du säker på det? Var kan man läsa om att det enbart gällde ett enstaka test på Insta?
Jag får inte notis för varje gillande på FB.sedan länge. Däremot en notis då och då, och då ser man att många gillat inlägget och vilka.
Insta och FB har ju samma ägare - så om du kan peka mig till vart det står specifikt som du tolkat det?
 
Är du säker på det? Var kan man läsa om att det enbart gällde ett enstaka test på Insta?
Jag får inte notis för varje gillande på FB.sedan länge. Däremot en notis då och då, och då ser man att många gillat inlägget och vilka.
Insta och FB har ju samma ägare - så om du kan peka mig till vart det står specifikt som du tolkat det?
Det är bara att googla. Instagram har testat i vissa länder och FB ska troligen göra samma. Men det har inget med notiser att göra, bara att andra inte kan se hur många likes en bild har fått.
Om det strular med notiser på FB så beror det på annat.
 
Det är bara att googla. Instagram har testat i vissa länder och FB ska troligen göra samma. Men det har inget med notiser att göra, bara att andra inte kan se hur många likes en bild har fått.
Om det strular med notiser på FB så beror det på annat.

Så har inte jag tolkat/läst alls , utan att det är kontoägaren som inte får notiserna och att det var grejen - att kontoägarna ska sluta jaga/peppad av ”likes”. . Länka gärna till något .
 
Så har inte jag tolkat/läst alls , utan att det är kontoägaren som inte får notiserna och att det var grejen - att kontoägarna ska sluta jaga/peppad av ”likes”. . Länka gärna till något .
Driver ett konto i Tyskland (mitt svenska privata konto var dock inte "drabbat") och likes var borta ett par dagar, dock kunde jag se alla likes, hur många och vilka som tryckt på like men dom som tittade på mitt konto kunde inte se hur många likes ett foto fått. Det är dock sedan länge tillbaka och allt är som vanligt. Har aldrig annars sett ett konto utan likes så vet inte ens om de lagt ner det hela?
 
Detta är vad jag vet det sätt som notiser fungerar.
Om man inte går in i en tråd efter att man fått en notis kommer inte systemet fortsätta att "tjata" förrän man återigen går in i tråden.
Jag kan tänka mig att vissa är glada för detta, medan det självklart kan vara till nackdel för andra.
Men det skall räcka med att (följa länken till tråden) vara inne i tråden, man skall varken behöva skriva eller gilla något.
Jag har varit med om fenomenet, trots att jag varit inne i sagd tråd. Sen kanske det inte har skrivits något på några dar i tråden, sen när den vaknar till liv igen. Får jag ingen notis, trots att jag följt den så fort det varit aktivitet.
Många gånger är inte dessa trådar så lätta att hitta snabbt (inte på mobilen i alla fall, annan femma på datorn) för en koll om det är någon aktivitet.
 
Lite annat men handlar om notiser så tar det här. Jag får notiser men om jag t ex får en notis att "X har gillat ditt inlägg" så tidigare om jag klickade på notisen kom jag till inlägget/bilden/etc det gällde. Nu kommer jag till första sidan i tråden. Ska det vara så?
 

Liknande trådar

Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 858
Senast: Daff
·
Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När en sökning görs med hjälp av förstoringsglas-ikonen uppe till höger på sidan har jag nu ändrat så att resultaten sorteras efter hur...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 226
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp