MissFideli
Trådstartare
Jag är rödlätt och blir därför inte jättebrun. Men benen är värst, dom behåller din vintriga vitgråiga färgen hur mycket jag än solar. Hur kommer det sig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är rödlätt och blir därför inte jättebrun. Men benen är värst, dom behåller din vintriga vitgråiga färgen hur mycket jag än solar. Hur kommer det sig?
Jag upplever att juu mer man solar, desto lättare blir det att få färg. Jag har inte ro att ligga och pressa men är ute ganska mycket. Jag blir jättebrun om armar och ansikte men ex ben och mage tar mycket längre tid
Jag är mörk och var likadan. Tills jag åkte till thailand i 2 veckor, var som att den intensiva solen kickade igång färgen på mina ben!Sen dess så blir jag alltid brun på benen, om än inte lika lätt som övriga kroppen, men brun blir jag!
Jag får bara bruna ben om jag börjar tidigt med att ha mkt hög solskyddsfaktor på dem. Sen trappar jag ner spf:en allteftersom. Tillslut solar jag ett par ggr med bara lite vanlig lotion. Då blir de bruna! Smörjer jag inte in dem alls är de i princip vita hela sommaren hur mkt jag än har dem i solen.
Bruna ben helt klart!
Hehe kom att tänka på en person som fick prickiga fötter en sommar. Hade sådana där plastskor med små hål iJag är brunhårig men väldigt blek och mina ben får nästan aldrig färg. Av någon underlig anledning brukar fötterna bli solbrända dock.
Hehe kom att tänka på en person som fick prickiga fötter en sommar. Hade sådana där plastskor med små hål i![]()
Jag tror på det.Jag tänker att pigmenten är hudens försvar mot sol som byggs upp gradvis och själv har jag väldigt liten mängd pigment överlag. Benen är om möjligt blekare än resten av kroppen och det borde bero på att jag nästan alltid har solskydd i form av kläder på dem? De exponeras inte för sol och bygger därför inte upp något pigment...