Ingen Madickrättegång i nästa vecka

(Ridsport)
Helena Lundbäck tävlar den här helgen i Italien. Nu behöver hon inte flyga hem till tingsrätten i Norrköping för att vittna i kontraktstvisten kring världscupfinalhästen Madick. Förhandlingarna, som preliminärt var satta till 11-12 maj, är framflyttade.

Läs mer...
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Men suck, när ska de bli klara med det där egentligen?
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Till i höst? Men sedan är det väl ingen ide´att ens slösa pengar på en rättegång i och med att kontraktet löper ut till nyår.

Jag förstår dock att Lundbäcks advokat inte vet vad dom skall försvara sig emot :cool:

Lite klantigt av AK´s advokat att inte specificera sitt yrkande? Det trodde jag att dom hade gjort? Har dom ändrat sig kanske?
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Jag tänkte först det samma, men haken är väl att om kontraktet fortsätter anses giltigt så har väl Lundbäcks rätt till eventuella försäljningspengar även efter att kontraktet löper ut? Det är väl därför de måste processa färdigt antar jag eftersom ägaren väl inte vill gå med på det..
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Menar du det här med två olika yrkanden på helt olika nivå?
PL

Nja jag vet inte riktigt först yrkade väl AK på att hon skulle ha tillbaka hästen och få 1.4 miljoner kronor om jag inte minns helt fel? Seda handlade det väl om att kontraktet skulle omförhandlas och nu verkar ju inte det vara specificerat från AK´s advokat för då hade väl förhanlingarna inte blivit uppskjutna till i höst?

Eller har jag missat något? Vad vill AK ha nu?
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Jag tänkte först det samma, men haken är väl att om kontraktet fortsätter anses giltigt så har väl Lundbäcks rätt till eventuella försäljningspengar även efter att kontraktet löper ut? Det är väl därför de måste processa färdigt antar jag eftersom ägaren väl inte vill gå med på det..

Så var det nog ja.
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

I den inlagan som länkas till här i tråden sägs attde vill ha 1,4 o hästen tillbaka i samma inlaga finns ett alternativt yrkande vilket verkar konstigt alt amatörmässigt.
PL
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Tycker jätte jätte synd om hästägeren, man ska nog inte tro på allt som tidningarna skriver. Alla ni som skriver skit om hästägaren och Lundbäcks jag hoppas att ni vet om hela sanningen.
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Nej jag vet inte hela sanningen gör du? Finns förmodligen mer än en sanning här.
Den jag ser är att hästägaren skrivit på ett relativt oförmånligt kontrakt men som ändå kan ge mångdubbelt mot vad hon var bjuden tidigare.
Nu kommer hon med helt vansinniga krav.
PL
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Löper kontraktet verkligen ut vid nyår? Jag trodde att det handlade om ännu ett par år.
 
Sv: Ingen Madickrättegång i nästa vecka

Hoppas AK har en god man.
Själv är hon tydligen inte tillräknelig att ingå ett skriftligt avtal.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Ridsport, Norrköping Helena Lundbäck slutade femma på hästen Casi Honey Bay i en 1.40-hoppning i San...
Svar
0
· Visningar
565
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Norrköpings Tidningar) Ridsport, Norrköping På söndag hoppar Helena Lundbäck sista tävlingen med stjärnhästen Madick. Sedan...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) PIOLTELLO, ITALIEN: Helena Lundbäck och Madick vann helgens Grand Prix, där Douglas Lindelöw var trea med Caliando. Läs mer...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp