Ingen som är intresserad av EM i Reining i Skåne

• Western
  • Trådstartare Trådstartare monke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 425
M

monke

Är det någon som är på plats, eller har koll på att det går ett Reining EM i Sverige just nu ?
/Monica

Sv: Ingen som är intresserad av EM i Reining i Skåne

Näää, hade jag ingen aning om. Har ni kul där då.

Jorå, klart man har koll men dock inte på plats.
Studerar resultatlistor varje dag ;)

*KL*
Tyvärr har vi jobbat (och jobbar) både fre och lör, men i morgon sitter vi på läktaren hela dagen! :banana:

Har inte haft tid att åka dit fre och lör, men jag hoppas på att åka dit och titta imorgon söndag. Bor inte allt för långt ifrån och det är den enda stora tävlingen jag hoppats på att få tid och se.
Dock har jag ingen koll på några resultat.

Koll? Ja.
Intresse? Nja. Hade tänkte åka förbi tävlingarna en dag om tid hade dykt upp om jag varit neråt landet, men mina planer ändrades rätt drastiskt, så jag är hemma denna helg.

Kul med ett EM i Sverige, men jag är ingen reiningbrud så det intresserar inte mig lika mycket som vissa andra tävlingar.

För långt bort, hade säkert varit kul att se, om man då får se schyssta ritter och en schysst framridning.....

Uj, nej. Här är det häcken full med planering till vår tävling till helgen, plus att man har en bebbe att tänka på också....:D

Får se om jag åker dit imorgon. Var där förra året, det ligger ju väldigt nära.. Reining är kul, men jag blir så sugen på att rida och träna när jag ser andra och stoet har nyss fölat så det får vänta ett tag..

Du sitter väl på vip hyllan o har sten koll. Vore roligt att vara där o kolla hur the big ones beter sig. När man gör vad man bör. Red ut i skogen i stället för att vara behjälplig åt min granne som håller på att utbilda sin unghäst. Liten fundering , hur många av ryttarna på em nivå äger hästen som dom tävlar med. Vi som harvar på lägre hobby nivåer äger ju verkligen hästen vi rider på. Lite funderingar bara. De kan ju var som i dressyren o hoppningen. Inte många som äger pållen de tävlar.:angel:;)

Jo! :bump: Jag var där igår och såg kossorna och no pro, jättekul och massa bra ritter och hästar. Ska ner idag igen och se kossor, non pro och open. Tycker det är väldigt roligt att Sverige får förtroendet att arrangera EM två år i rad!

Ja, visst vet jag det. Men var på jägersro förra helgen, så nu blev det till att jobba den här. Hade gärna velat, men man hinner ju inte alla tävlingar. Hade gärna varit på High Chapparall också.

Jajamensan! Reined cowhorse som lakrits skrev! :) det var första gången som jag såg någon ko-klass och jag var positivt överraskad, det var väldigt kul att se hur duktigt hästarna och ryttarna jobbade med kon. Dessutom var det häftigt att se hur taggade hästarna var och hur kul de såg ut att ha det!

Kan för övrigt meddela att jag efter denna helgen har blivit rejält biten av reiningen och hur fantastiskt kul det verkar! Jag har länge varit intresserad av western och jag har dessutom haft förmånen att rida en mycket välutbildad reiner, men NU har jag blivit seriöst intresserad och sugen på att träna reining! (även om jag nog inte kommer att överge dressyren helt... Jag inbillar mig att det går att kombinera, i alla fall lite...) Så, imoron blir det till att meddela lilltjejen i hagen att det med allra största sannolikhet blir reining istället för dressyr i framtiden!

Senast ändrad:

ohh att jag missade det x___x Någon som vet hur det gick för Scooter i reined cowhorse ? Liten appis med amerikanare på ryggen :p

Hej !! Ja jag var där lördagoch söndag. Var nere fredag-sönd förra året.
Scoter var 4a i år men ledde första dagen.
Ja de är roligt att se klasshästar och mkt duktiga Open ryttare.

Monica! Hur orkar du fara om kring som du gör? Dom är mkt lyckligt lottade som har hjälp av dig.
De var fest utanför resturangen i år med så golvet gungade!! Helt galet.
Du kommer i håg janne hur de var, och de var ingen skillnad i år.

Ska jag säga nått tråkigt är det alla ryttare som sitter och hugger sporrarna i siderna på hästarna och fencingen in i väggarna.
Jag gillar ju reining väldigt mkt men jag hoppas och( vill inte) att jag kommer till detta själv bara för att nå toppen.
Men man såg verkligen skillnad på Open och Non Pro ryttarna. Open ryttarna hade gjort all träning hemma och behövde inte sitt kl 00.00 på natten och fenca sina hästar. Eller de var en från kvinnlig openryttare från england som gjorde det.
Sen var det bara Rookie och Non pro som höll på med detta.

Kan bara hålla med dig ang ryttarna o sporrar, men det är ju så det brukar se utpå dom lite större tävlingarna, det dom inte fick till i träningen hemma, det löser dom ju säkert mitt i natten på ett främmande ställe, o då säkert med en dimmension större sporrar än vanligt..............., eller hur:-

Själv tänkte jag bli hästnappare, undrar om dom skulle märka om Tabasco Tari bara var borta, 2a gången jag såg honom, o den hästen är bara så grymt fin.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter EM i dressyr för U25 och young rider pågår just nu i St. Margareten i Österrike och Sverige har två lag på plats.
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 866
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
643
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men... 2
Svar
31
· Visningar
1 784
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka