Bukefalos 28 år!

Inglasning?

Mia_R

Trådstartare
Jag har över 30 fönster som jag fått från ett hotell vid ett fönsterbyte, de är dubbla och jag har tänkt bygga nytt växthus av dem. Nu kommer jag ju fått en hel del fönster över då inte allt kommer att gå åt till växthuset, tyvärr. 🙄
Tanken har slagit mig att använda dem för att glasa in verandan, helt eller delvis? Låter det helt vansinnigt att använda gamla fönster att bygga väggar med? Jag kan tänka mig att glasa in fram till trappan så det kommer inte vara isolerat men skydda mot en hel del blåst och underlätta avhärdningen av plantor, förlänga hösten lite mha infravärmare.

Än så länge har jag bara satt upp reglar som räcke men jag hade isf tänkt sätta glasen från altangolvet och typ dubbla hösten som då blir drygt 2,40 - 2,50 m och sedan plasttak på det. Är jag helt ute och cyklar? 🤪
 
Ohh jag ska göra samma sak bara det att jag har inte fått tag i fönster än :cautious:
Men jag har haft en snickare här som reglat upp ett rejält tak så jag började i andra änden så att säga ;)

Min altan rasade för några vintrar sedan när snön kom ner från hustaket vilken jäkla kraft det är i de rasen så hur mycket snö brukar det komma ner på din altan? Snickaren satte upp snörasskydd på hustaket och sedan är det ett tegelpannetak så det lär förhoppningsvis inte rasa igen
 
Ohh jag ska göra samma sak bara det att jag har inte fått tag i fönster än :cautious:
Men jag har haft en snickare här som reglat upp ett rejält tak så jag började i andra änden så att säga ;)

Min altan rasade för några vintrar sedan när snön kom ner från hustaket vilken jäkla kraft det är i de rasen så hur mycket snö brukar det komma ner på din altan? Snickaren satte upp snörasskydd på hustaket och sedan är det ett tegelpannetak så det lär förhoppningsvis inte rasa igen
Vi har generellt väldigt lite snö där jag bor, även de gånger det kommer något. :mad:
Taket över altanen tänkte jag bygga i samma vinkel som hustaket så det får bara fortsätta glida vidare om det kommer något men regla upp ordentligt. :up:
 
Vi har generellt väldigt lite snö där jag bor, även de gånger det kommer något. :mad:
Taket över altanen tänkte jag bygga i samma vinkel som hustaket så det får bara fortsätta glida vidare om det kommer något men regla upp ordentligt. :up:
Så bra jag har ett högt hus så det blev en fruktansvärd kraft i snörasen här vilket till slut knäckte altangolvet för jag hade inget tak över altan till att börja med
Jag vill gärna se bilder om du vill dela med dig :)
 
Så bra jag har ett högt hus så det blev en fruktansvärd kraft i snörasen här vilket till slut knäckte altangolvet för jag hade inget tak över altan till att börja med
Jag vill gärna se bilder om du vill dela med dig :)
Jag har inga bilder här på jobbdatorn men kan fixa lite hemifrån, däremot så har jag ju inga glas uppe ännu eller något tak. :laugh:
 
Nej du är inte ute o cyklar,för att svara på den direkta frågan.
En pensionärskuvös är toppen,i min är det +13 idag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min första dagbokstråd! Jag och sambon ska gifta oss, om en månad och några dagar :heart Vi firar 10 år i höst och det känns så fint...
Svar
19
· Visningar
2 093
Senast: McFlurry
·
Trädgård & Växter Jag har redan börjat fundera på nästa sommar. Vi har planer på att köpa ett växthus där vi kommer att driva fram en del grönsaker för...
Svar
13
· Visningar
1 288
Trädgård & Växter Hej! Jag ska ge mig på att odla iår! Försökte förra året men mamma lyckades döda alla växter när jag var i England.. Ja men jag ska odla...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: corzette
·
Trädgård & Växter Tänkte bygga växthus men har ett antal frågetecken som gör att jag inte riktigt kommer fram till hur jag gör för bästa sätt...
Svar
4
· Visningar
3 382
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp