Bukefalos 28 år!

Inneboende-ersättning

Prata med hans föräldrar då
Hur svårt ska det vara?

Om du är tappad eller ej, det vet jag inte

Ändå verkar det svårt för dig att lyfta telefonen och prata med killens föräldrar :confused:

Det här var väl inte direkt trevliga svar? :meh: Med tanke på att du tyckte en annan användare var otrevlig? :confused:
Sen tycker jag att TS tagit till sig av svar och ordnat situationen? Samt pratat med dottern.
 
Han är 16 år, inte handikappad och föräldralös!

Tvätten kan han fixa själv eller ta med sig hem om han är teknisk idiot. Städa tycker jag också han kan göra själv, vill han ha hotellservice får de väl betala för det! 800 kr/natt är lämpligt i så fall. Skjutsa än hit än dit? Han blir inneboende, inte adopterad. :banghead:
Ja därav mitt förslag att de får sköta sig själva i lägenheten. Är man sexton kan man tvätta sin tvätt och laga sin mat själv.
 
Jag hade faktiskt sagt nej. När de är arton gör de vad de vill men jag hade inte gått med på att ha pojk/flickvän boendes här när mina var sexton år om det inte handlade om att pojk/flickvännen inte kunde bo hemma av allvarliga orsaker. Hade hen inte kunnat bo hemma hade jag kunnat tänka mig boende här under en övergångsperiod. Jag ville inte lägga ett så stort ansvar på mina barn när de var i den åldern för ett ansvar blir det oavsett hur man vänder och vrider på det. Självklart blir ett ev. avslut mycket svårare när de bor ihop, det blir det ju även som vuxen och jag tycker inte att en tonåring ska behöva känna så. Tonåringar ska få träffas när de har lust, inte för att de måste.

Att man sköter sin tvätt och städning själv som sextonåring och att man delar upp dagarna så att var och en lagar mat varsin dag ser jag som något så självklart att det inte ens ska behöva nämnas. De är inga bebisar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp