Sv: Innekatt/utekatt - delad tråd
sweep skrev:
Men visst jag kan slänga ut honom och se om han överlever..
Slänga ut? Det om något är taskigt.
Även fast jag vet att du bara skrev så så är det inte så jag gjort iallafall, Ifrån Augusti förra året har mina katter börjar vänjts vid att vara ute, genom att altandörren stått öppen hela tiden jag vart hemma så de har kunnat gått in och ut som de vill.
Åkte jag bort så var de instängda, i vintras var de inte ute så himla länge åt gången heller -det var för kallt och typ en halv meter snö utanför dörren.
I vår har de börjat vara ute länge och jag började succesivt med att stänga dörren fast jag var inne och lämnat fönstret öppet istället.
Ibörjan vågade sej (särskilt inte den stora katten) särskilt långt, knappt till grannen och hennes två katter.
Sen var det något tillfälle då jag var hemma hela dagen och de var borta en timme.. sen två och nu som mest sex-sju timmar uppe i skogen.
De kommer hem några gånger per dag genom fönstret och käkar lite mat och sover lite, stora har precis gått ut igen efter ha vart inne och sovit på EM och han kommer väl tillbaka vid åttasnåret.
Lilla katten var hemma när jag var hemma på lunch men han hade dragit när jag kom hem nu på EM.
Jag tycker mycket illa om kommentarer i stilen
Jag bryr mej alldeles för mycket om mina katter för att låta dem vara ute.
Det insinuerar på något vis att vi som väljer att ha dem ute skiter fullständigt i om våra katter dör.
Det gör jag inte, och jag är faktiskt medveten om att det kan hända något med dem ute, men det kan det bevisligen göra inne också.
Bland annat därför jag försäkrade mina kattungar som små trots att de var inne fasten folk tyckte de var onödigt på innekatt -vaddå? De kan ramla ned, få kläm eller brännskador hur snabbt som helst inne.
Hade jag pressat in mina katter och snabbt som sjutton dragit igen dörren framför näsan på dem när jag går ut och jobbar i rabatten eller sätter för så att de inte kan gå ut när jag har dörren öppen för att lufta och svalka här inne, DÅ hade jag vart en taskig jävlig djurägare och det hade slutat med att de smet ut iallafall.