Innerdörrarna på en bojtransport

Apollo 13

Trådstartare
Jag har en ny Boj Bravo med innerdörrar.
Jag har vart iväg med den en gång tidigare, och igår när jag var iväg så märkte jag en grej som jag blir lite osäker på.

På innerdörrarna, sitter ju en "arm" som man fäller över (se bild).
Igår märkte jag att det inte gick att fälla över armen. Problemet var att armen inte gick ner i "fästet" (som man för ner armen i). Den gick fint ner i "fästet" som sitter på vänstra dörren, men inte på andra.

Nu blir jag lite fundersam över om det ska vara så eller inte...
Grejen är den, att jag tidigare kört en bojtransport, i den transporten så gick det utan problem att fälla över armen... MEN, i den transporten gick det inte att lasta brett. (Alltså att föra mellanväggen åt sidan -och sedan fästa-) Det går i min...
Då tänker jag att det kanske är så att tanken är att armen endast ska användas när man lastar brett, för då går det ju inte de vanliga "hakarna" att fästa i mellanväggen...
Jag har faktiskt inte kollat om det går att dra över armen om man lastar brett, så jag är osäker..
Men känner ni igen det här? Ska det vara så eller borde jag reklamera?

innerdrrar_142130935.jpg

Sv: Innerdörrarna på en bojtransport

Den ska bara användas när man inte har mellanväggen i. Kör du med mellanväggen i låser du fast dörrarna i mellanväggen och sätter i sprinten nedtill.

Sv: Innerdörrarna på en bojtransport

Åh vad skönt! Då var det som jag misstänkte.. så skönt att ja inte behövde reklamera :)

Tack snälla du! :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 742
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
808
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 901
Senast: Derivata
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem... 2
Svar
21
· Visningar
2 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka