Inneskor som inte blir statiska??

bettysmatte

Trådstartare
Har ett par birkenstocksandaler som inneskor på jobbet. Men jag blir så statisk....:nailbiting: Får stötar av datorn, av dörrhandtag, andra människor, osv. Så till den grad att jag vägrar att ha dem på mig och går runt i strumplästen i stället. Och börjar få ont i fötterna. Inte bra, men hellre det än de HEMSKA stötarna! Finns det något att göra?? Vill ju helst slippa både stötar och onda fötter.... ;)

Har ett par birkenstocksandaler som inneskor på jobbet. Men jag blir så statisk....:nailbiting: Får stötar av datorn, av dörrhandtag, andra människor, osv. Så till den grad att jag vägrar att ha dem på mig och går runt i strumplästen i stället. Och börjar få ont i fötterna. Inte bra, men hellre det än de HEMSKA stötarna! Finns det något att göra?? Vill ju helst slippa både stötar och onda fötter.... ;)

Tycker bra gummiskor med bra dämpning är bäst. Har sånna långdistans skor dom är rätt luftiga.

Jag får stötar av foppatofflor så har du dessa så använd inte de inomhus.
Använd sådanna där traditionella tofflor. Finns billiga på vilken större kedja som helst. Eller nån dyrare variant med mer stötdämpning.

Alternativt mer fodrade tofflor men med extra stöd i (om du går inne mycket).

Ytterligare ett alternativ är att använda jumpadojjor inne.

Jag får stötar av foppatofflor så har du dessa så använd inte de inomhus.
Använd sådanna där traditionella tofflor. Finns billiga på vilken större kedja som helst. Eller nån dyrare variant med mer stötdämpning.

Alternativt mer fodrade tofflor men med extra stöd i (om du går inne mycket).

Ytterligare ett alternativ är att använda jumpadojjor inne.
Foppatofflor har jag aldrig ägt. Det är Birkenstock-sandaler som gör mig elektrisk, så jag misstänker att det skulle bli samma med de billiga kopiorna?

Om du tycker om birkenstocksandalerna, kör esd-varianten istället så slipper du stötarna.

Foppatofflor har jag aldrig ägt. Det är Birkenstock-sandaler som gör mig elektrisk, så jag misstänker att det skulle bli samma med de billiga kopiorna?
Men vad märkligt! Dessa blir inte jag stötig av annars har jag lätt för att bli elektrisk.

Använder du fleece? Det i kompo med vissa skor kan göra det mer elektriskt.

Men vad märkligt! Dessa blir inte jag stötig av annars har jag lätt för att bli elektrisk.

Använder du fleece? Det i kompo med vissa skor kan göra det mer elektriskt.
Nä. Jag använder nog inte mycket fleece. Men det är kanske en kombo av stolen jag sitter på, golvet jag går på, och så skorna? Förfärligt är det i alla fall när man till slut blir rädd för att röra vid saker eller att ta folk i handen... :nailbiting: Det slutade TVÄRT när jag tog av mig skorna, så det måste ju helt enkelt vara skorna - i kombination med något annat då - som är problemet!

Ska kolla upp "anti-statiska" skor. Hade varit underbart om de hade funkat :) !
De är till för att använda i miljöer där det inte får förekomma statiska urladdningar. Vi måste tillexempel ha dem på jobbet för att ens få lov att gå ut på lagret. Elektronikkomponenter tycker inte om vanliga skor (eller golv, eller bänkytor, eller...) sök på esd så hittar du dem. Jag har birkenstock själv.

De är till för att använda i miljöer där det inte får förekomma statiska urladdningar. Vi måste tillexempel ha dem på jobbet för att ens få lov att gå ut på lagret. Elektronikkomponenter tycker inte om vanliga skor (eller golv, eller bänkytor, eller...) sök på esd så hittar du dem. Jag har birkenstock själv.
Fast om birkenstock är med på listan över skor som bör funka, och det inte funkar för mig, hur gör man då....?

Testa att gnida in sulorna med lite sköljmedel! När jag jobbade som städare fick jag torka golvet i ett kontor med sköljmedel för att ta bort statisk elektricitet.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 423
Senast: fejko
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte... 16 17 18
Svar
345
· Visningar
25 399
Senast: Otherside
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 507
Senast: alazzi
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
38 963
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka