Innetäcken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 140
Sv: Innetäcken?

Fladde skrev:
Haha lite komiskt ändå;)
Japp.. :D

Här kommer förresten en bild på Jascon-täcket också.
stalltecke_lyx.jpg

Det har jag inte provat, jag har bara kännt på det och tyckte inte att det var så mjukt, men det är möjligt att det är bra!

Har Jacson Lyx, tjockt men litet i stl, passar nog bättre på en väldigt spinkig häst, ville hatt mer djup i det. Det är 400g.

Sen har jag Shires Snug Rug Combo, jättevarmt fint och välarbetad täcke med helhals och hela 500g fyllning.

Jag är jättenöjd med mina. Mitt Horseware Rhino Wug Plus däremot släppte i sömmarna efter en vecka..... :crazy:

det är ju lite "stelare" utsida på det eller vad man ska säga, vilket jag bara tycker är possitivt då min häst är täckesmarodör av största sort inne i boxen och detta har både fått vara helt och på honom. Insidan är ju mjuk och skön.

Jag hittade tyvärr bara en liten o vet inte ens om det är samma modell, men det påminner mkt om det här. Med magplatta dock.
weatherbeeta_300_gusset.gif

Z-täcket har bra och snygga temrmotäcken, du kan själv välja färg och kantband och det sys efter din beställning så du kan få 140 eller vad du vill för storlek. Alla som sett mitt är jätteimponerade. Finns att se på http://www.z-tacket.com

Kan fota min pålla med sitt täcke nån dag ;)
Men jag rekommenderar annars det täcket starkt. Min häst lyckas ofta spränga de klenare täckena i bogspännena för att hon reser sig så "rejält" men det här tror jag inte hon lyckas ha sönder. :smirk:
Är riktigt rejält.

Minelli skrev:
Z-täcket har bra och snygga temrmotäcken, du kan själv välja färg och kantband och det sys efter din beställning så du kan få 140 eller vad du vill för storlek. Alla som sett mitt är jätteimponerade. Finns att se på http://www.z-tacket.com

Hur är dim i storlekarna?
Är brodyren täckes namn eller får man ha hästens namn där?
Funderar på att beställa ett:)

Marknadens tjockaste innetäcke är på 600gr. Märket heter Domani och säljs av Granngården.

Köpte ett inne och ett ute för två år sedan. Av alla täcken jag haft Bucas, Rambo + ett gäng billigare så är Domanis innetäcke det absolut bästa jag haft. Detta gjorde att jag var tvungen att köpa två uppsättningar även förra året :smirk: . Utetäcket tycker jag går att jämföra med Rambos, det är synd att halsversionen är fast.

Köpte mina innetäcken när de kostade 1200-1300kr, denna vecka började Granngårdens rea här hemma och då säljs de ut för 50%.

Mitrolle skrev:
Jag hittade tyvärr bara en liten o vet inte ens om det är samma modell, men det påminner mkt om det här. Med magplatta dock.

Det märket du menar (weatherbeeta) har 3 st olika modeller av stalltäcken.
Det på första bilden heter Fushion. Det andra 300 Combo (finns även med hals). Och det tredje heter Jasper. Sen finns det olika fyllningar och färger till alla...

Fusion_Std_Smoke.jpg

och
300_Gusset_Plaid.jpg

och
Jasper_Navy_Slv.jpg

Det var ju roligt att leta bilder!! :D

De är rätt stora i storleken iaf på "bredden", det går ner rätt långt. På längden är det rätt normala däremot. Men man bör nog inte ta i i storlek.
Det som ser ut som brodyr på täcket på hemsidan finns inte med på täcket när det kommer. Det står bara z-täcket på en liten plätt uppe vid manken.

Jag köpte det i en butik som har 3 hästar-sortiment. Och mitt täcke är inte ett av de där 3 på bilderna tror jag.. men det är iaf wheatherbeeta :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka