Innetäcken

Lewis

Trådstartare
Har funderingar på att skaffa ett nytt innetäcke, men skulle vilja ha förslag på rätt så tunna, bra täcken. Inför vintern har jag ett tjockt, men förslag på höst inne täcke vore bra....:)

Sv: Innetäcken

HW amigo 150 g :) jag har i 300g ,helt underbart bra täcke.Glansig insida,super bra passform och dessutom inte jätte dyrt!

Horseware Amigo Insulator finns i de flesta hästsport affärer. Finns med 150 eller 300 grams fyllning.

Shires har diverse olika modeller med 100-500 grams fyllning. Finns på de flesta ställen.

Båda dessa är prisvärda och ok kvallite.

Som sagt, HW Amigo är super! Sitter jättebra, är enkla att tvätta o inte jättedyra.

Även Event eller Trend(samma som event basic, säljes på Citygross) har bra innetäcken. De har bogveck, blank insida och utsida. lagom tjockt, billigt.

Som sagt, HW Amigo är super! Sitter jättebra, är enkla att tvätta o inte jättedyra.

funderar på att köpa ett sånt. men jag har ett amigo bomullstäcke som är jättelångt och stort i bogen..är innetäckena likadana i strl om du vet och har dom bättre passform?

Jag har ett coolertäcke från Amigo som är stort i storlek, alla andra amigotäcken jag har (regntäcken, vintertäcken, stalltäcken) är normala i storlek och har jättebra passform!

Jag hade också kört på ett Amigo 150g :)

Finns det eventtäcken med 150 g fyllning på citygross? Hittade ett sånt som jag ville ha idag med fanns inte i rätt storlek. Det var grått med bogveck. Skulle verkligen vilja hitta det!

tror inte event har 150 utan man får välja på 220 och 3-400 gram.
Så var det iaf när jag köpte ett stalltäcke från det märket men det kan ju ha ändrats :)

Jag har också ett HW amigo insulator,fast med 300 g. Är nytt och har inte använt det än förutom när jag provat det, men tycker att det ser bra ut. Jättebra passform iaf!
23508341.jpg

Jag har också amigo insulator 150 g och det är ett kanon täcke. dock skulle jag aldrig komma på tanken att ha det som höst täcke, det är för varmt.

min häst står naken inne i stallet på hösten fram tills han är klippt. de gånger jag använder täcke om han blivit svettig efter arbete osv, har han ett amigo sommartäcke, det har lite glansigt foder under och är i övrigt väldigt tunnt men det värmer tillräckligt för det lilla jag behöver i höst temperatur.

knapp

Finns det inga fler som har 100-150 gram som har bogveck? Min får så lätt skav om det är utan. Har tänkt ha det under utetäcket också och han busar runt rätt mycket.
Letat överallt i massa dagar så jag vore jätteglad om ni visste nått!

knapp

Finns det inga fler som har 100-150 gram som har bogveck? Min får så lätt skav om det är utan. Har tänkt ha det under utetäcket också och han busar runt rätt mycket.
Letat överallt i massa dagar så jag vore jätteglad om ni visste nått!

Hansbo Event kan ha. Kolla Wilabs hemsida. Annars brukar hw:s täcken sitta väldigt bra iaf.

det som jag rekomenderade tidigare i tråden, Trend (ser ut att vara samma tillverkare som Event) har allt som du vill ha, de säljs på Citygross.

Det finns ju många täcken i fleece med blank utsida så strö inte fastnar. Kan ju vara ett bra mellanting :) Finns ju på Hööks och Eko bland annat.

jag kan nästan garantera att din häst inte får skav av amigotäckena. De har såpass bra passform och halt tyg så det skaver inte.

Min häst är jättekänsligt, vi provade flertalet täcken med bogveck men amigotäcket är det enda täcket hon inte fick skav av! Hade det hela vintern dygnet runt utan minsta märke i pälsen.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: jemeni
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 904
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
932
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka