Innstallning!

Skulle ha honom ute på nätterna först eftersom ingen annan var inne, men min pålle rymde från sjukhagen andra natten och sprang runt till sommarhagen. Så han fick vara inne på nätterna :)
Nu är det bara 4-6 hästar kvar ute på nätterna i "mitt" stall, resten 12 st står inne om nätterna. Får komma in ca 19-20, ut 6:30-7:30 ca. :banana:
 
NEJ! :)
Mina pållar går fortfarande ute dygnet runt och kommer så att göra till de själva talar om att NU vill vi gå in! För det GÖR de faktiskt! :)
(fast den 30 november MÅSTE sde gå in på nätterna, enligt djurskyddslagen, eftersom jag inte har nån ligghall i deras hage...)
När vädret blir för nedrans dåligt så brukar de nämligen, för första gången sen betessläppet i april, ställa sig vid grinden och vägra gå därifrån förrän de fått gå in...
Detta dock bortsett från hbl-hingsten, som tyvärr måste gå själv i sin hage - annars gör han mos av sin hagkompis :( - han får gå in lite tidigare (om några veckor eller så, beroende på vädret) för att han inte har någon flock som hjälper honom att hålla värmen. Och han sätter ingen vinterpäls heller så det blir snart täcke på för hans del...
 
Har bara fölstona inne på nätterna så jag håller på att sära på stona/fölen. De andra får gå ute minst en månad till om det inte blir minusgrader över en natt. Stödfodrar alla med fri tillgång på ensilage så det går ingen nöd på dem.
 
Har börjat göra det nu men de går ute från tidig morgon till sena kvällen.
 
Den lilla åkte in i fredags, annars har hon och fullblodet varit ute sedan 1 juni, fullblodet avlivades i fredags, så därför blev det den dagen...

Afrodite har gått inne ett tag (månadsskiftet), då jag tränar henne, fick hem en idag som gått ute tills nu...

Dock så blir det rätt kallt här när det blåser, ni vet slätten :smirk: :D Så Lillan och Afrodite har täcke på sig :angel:

//Emma
 

Liknande trådar

Hästvård Halloj, Min grabb går på beräknad foderstat och alla behov är tillgodosedda. Han går vanligtvis på lösdrift men pga skada och sen...
Svar
5
· Visningar
800
Senast: CarroT
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: mily
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 604
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har förvaring under vår säng i form av lösa lådor som skjuts in under sängen. Dessa är rätt stora men katterna kan ändå öppna dem och...
Svar
3
· Visningar
337
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp