Sv: Inred min sadelkammare!
måla det svarta brandbildrött, och ha vitt upptill, alla krokar, hängare, hyllor och korgar svarta.. det kommer att bli APLÄCKERT!
hitta nån gammal udda stol och måla svart också..
edit: grejen med svart, blått eller gråblått på väggarna är att det blir väldigt kallt och trist.. satsa därför på en fräsh varm färg istället.. och inte för mörk, därför går min röst på brandbildrött.. du kommer inte att ångra dig..
för att hålla det snyggt och prydligt så har jag några tips..
* häng alla sadlarna i en grupp, 2 hängare på höjden och så längt ner som möjligt men att man ändå ledigt kan dra sopkvasten på golvet..
* hyllor längst upp precis så att man kan ställa upp plastbackar med lock på dem, i dessa lägger du alla benskydd, lindor, läder, etc etc etc som inte behövs just för tillfället..
* snatta åt dig köksskåp från nån som renoverar, slipa och målas den svarta, skriv hästarnas namn med vit snygg text och sätt upp över sadlarna, sätt andra under tränsen med röd text (så det vita och röda följer väggfärgen)..
* köp "redskapshängare" för krattor/sopar på en byggbutik och häng benskydden på..
* IKEA har några skolådor i plast, ganska platta och med utfällbara fack, finns dom i svart så köp sånna att lägga lindor i..
* får du smala kökskåp så sätt dem ovanpå varandra och montera på en spännhasp, kläm in täckena och dra åt låset så inte dörren öppnar sig... dom där töntiga magnetlåsen poppar ju upp för ingenting, dessutom skyddas täckena mot möss..
* INGENTING PÅ GOLVET! bara stolen får stå där, och en sopkorg.. lättstädat = prydligt..
* ha allt längs ena långväggen, på andra långväggen kan du sätta upp hästbilder i svarta ramar..