Bukefalos 28 år!

Inreda farstukvist

Fillifjonkan

Trådstartare
Jag tillhör en av dem som aldrig har brytt mig om att fixa farstukvisten utan den brukar bli belarmad av stövlar, sopor, leksaker osv. Nu ska det bli ändring!!!!:p

Jag skulle vilja få farstukvisten att kännas som ett litet rum med ett litet bord, två stolar, blommor, ljus osv. För att få rumskänslan skulle jag vilja hänga upp gardiner där. Farstukvisten är öppen och min fråga är alltså om det går att hänga upp tyg där utan att det blir mögel i? Finns det något speciellt tyg som är extra lämpligt?

Vad tror ni?
 
Sv: Inreda farstukvist

Varför inte en blomma som klättrar - den uppskattar ju också eventuell fukt? Finns ju alltifrån humle, klematis och rosor och en massa mera?

Glöm inte heller förvaringen, de saker som belamrar måste ju få vara nånstans. Och inte för krångligt, då kommer röran bara tillbaka ...
 
Sv: Inreda farstukvist

PICT2703.jpg


Detta blir en tillfällig lösning (så bortse från älgarna... :p), vi ska nämligen bygga in farstukvisten till hall med golvvärme längre fram.

Fram med era idéer! :banana:
 
Sv: Inreda farstukvist

PICT2703.jpg


Detta blir en tillfällig lösning (så bortse från älgarna... :p), vi ska nämligen bygga in farstukvisten till hall med golvvärme längre fram.

Fram med era idéer! :banana:

Mot husväggen skulle du kunna bygga en förvaring som dessutom används till att sitta på (förutsatt att du kan ta bort den där lådan eller vad det nu är som sitter där på väggen).

Denna gjorde jag för två år sedan.

Bild.jpg


Sedan hade jag nog satt upp någon fin spalje istället för gardin iom att det är så öppet.
På spaljen hade jag dels låtit något växa upp och på insidan hängt små lyktor att tända när det mörknar.

Några fina lyktor på golvet, blomsterurnor och ev en trasmatta för att få en mer ombonad känsla.
 
Sv: Inreda farstukvist

Tjusigt! :)

Nja, spalje går bort då det är mycket tillfälligt då vi ska bygga in farstukvisten och göra riktig hall där.

Bra ideér! :love:
 
Sv: Inreda farstukvist

:angel: Tanken var att det skulle vara en enklare modell spalje som bara sitter i "fönstren" istället för gardin (som kommer att mögla).

Spaljen får alltså vara gardinen men du kan då hänga olika saker på deb istället = som ger den ombonade känslan, krukväxt i väggampel som kan varieras efter årstid eller fyllas med tex granris osv....små lyktor eller varför inte små trädgårsverktyg.

Det är bara fantasin som sätter gränser. :D
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
910
Senast: Bison
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 707
Senast: AlmostEasy
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 454
Senast: Tjôta
·
Hemmet Jag ska snart flytta och får då en egen liten Walk in closet! :D Nu är det ingen stor och lovely ala SATC men det är alltid något...
Svar
11
· Visningar
4 099
Senast: KungTulle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp