Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tips tips!
Ta en duschskrapa och dra med över mattan.
Man får väck en himla massa hår 😁
Åhå? Låter intressant, får prova det! Dock är mattan stor och en duschskrapa är ju ganska liten ... Men jag har en filt som katten brukar ligga på som jag har lite problem med att städa, den ska jag prova på! Tack! :up:
 
Men ni kan ju inte rösta på varsin! Det gjorde inte min beslutsångest lättare :rofl:

Fast jag är på din sida @Asko, jag tycker också att den mellangrå blir lite för platt. Resten av familjen tycker dock att jag ska välja den så att köket inte blir för mörkt men hur många gånger man än förklarar att väggarna och golvet blir vita så går det inte riktigt in.

Helblanka skåp går fetbort! Alla fläckar, alla fingeravtryck och skit syns direkt. Plus att det ser billigt ut. :down:
Gå efter din egen magkänsla! Annars står man där och funderar på hur det kunde vara med den andra färgen. :up:
 
Åhå? Låter intressant, får prova det! Dock är mattan stor och en duschskrapa är ju ganska liten ... Men jag har en filt som katten brukar ligga på som jag har lite problem med att städa, den ska jag prova på! Tack! :up:

Vår matta är också stor så det tar några minuter. Men man får bort hur mycket som helst. Funkar på soffan också 😁
 
Här är vårat vardagsrum.
 

Bifogade filer

  • 92832801-DEBC-4115-9FB2-76B572966C45.jpeg
    92832801-DEBC-4115-9FB2-76B572966C45.jpeg
    46,6 KB · Visningar: 242
Fast jag är nog lite skadad. Tycker inte att man ska måla om antikviteter. Men ja hellre det än att kasta såklart. Har även själv målat om något bord osv så är ju inte bättre själv.
 
Riktigt snyggt! Gillar den blåa färgen. Tycker att det märks på alla dina bilder att du är väldigt inredningsintresserad :)
Tack!
Jag älskar inredning. Det är mitt största intresse absolut.
Håller på jättemycket. Köper grejer och målar om osv.
Jag har alltid något projekt på gång nästan. Ibland kan det bli lite för mycket. 😉
 
Lägger in en bild. Spegeln har min mamma gjort av morfars gamla sele.
Stolen är hittad i mosters grovsoprum, finns tre till och tillhörande bord.
Gardinerna har jag ärvt från en person med oerhört god smak. Har sytt mörkt tyg bakom men måste nog göra om det lite då det blev knöggligt. Annars är jag nöjd ska ta nästa längd så det inte ser så märkligt ut.

95E64D08-F283-405A-9E71-5E40BEDADDDB.jpeg
 
Fast jag är nog lite skadad. Tycker inte att man ska måla om antikviteter. Men ja hellre det än att kasta såklart. Har även själv målat om något bord osv så är ju inte bättre själv.
Det var ett 70-talskåp i furu som jag fick för 500 spänn. 😉
Jag kan tycka att det är lite knepigt med vad som "bör" målas om. Delar av släkten har varit väldigt engagerade i olika typer av återställning och tidstypiskt byggande. Det jag landat i är att bruksföremål måste vara användbara (här räknar jag även in hus) och att föremål som inte längre är helt autentiska (ex ombyggda eller ommålade) mycket väl kan målas om eller ändras på - originalskadan har redan skett och anpassning är en del av bruket av föremål.
 
Tack!
Jag älskar inredning. Det är mitt största intresse absolut.
Håller på jättemycket. Köper grejer och målar om osv.
Jag har alltid något projekt på gång nästan. Ibland kan det bli lite för mycket. 😉
Jag är nog mer mellanmjölkig i mitt inredningsintresse och är lite av en vandrande oreda :p så att mycket går ut på att hitta bra lösningar för att kompensera det samt att hitta en stil som inte ger för mycket sensorisk stimulans (jag har svårt för en del nyanser och mönster exempelvis).
 
Åh vilken kul tråd! :love:

Jag kommer hänga en del här framöver, har tagit mig an ett stort projekt (läs: tagit mig vatten över huvudet!) när jag bestämde mig för att köpa en ny lägenhet som inte renoverats sen 60-talet. I början av kommande vecka ska jag göra sista valet gällande det nya köket och bestämma om jag ska ha mörkgrå eller mellangrå luckor. Golvet blir vitt med trästruktur, väggarna blir vitkaklade, bänkskivan blir gråtonad acacia och vitvarorna rostfria. Synpunkter?

Med vänlig hälsning Beslutsångest Deluxe
Visa bifogad fil 33822
Jag tycker de mörka!!!
 
Jag kan tycka att det är lite knepigt med vad som "bör" målas om. Delar av släkten har varit väldigt engagerade i olika typer av återställning och tidstypiskt byggande. Det jag landat i är att bruksföremål måste vara användbara (här räknar jag även in hus) och att föremål som inte längre är helt autentiska (ex ombyggda eller ommålade) mycket väl kan målas om eller ändras på - originalskadan har redan skett och anpassning är en del av bruket av föremål.
Absolut! De flesta saker kanske inte bör målas om egentligen.
Jag upplyser alltid säljarna om vad jag kommer göra med möbeln så de har en chans att välja någon annan köpare.
Men hittills är det ingen som haft några synpunkter annat än positivt.
Upplever att många tycker det är lite kul att möbel får ett nytt liv, liksom.

Sen väljer jag ju mina saker. Skulle aldrig i livet ge mig på ett Bruno Mattson bord eller en laminofåtölj.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
383
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
673
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 308
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 305
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp