Inredningstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tror ni om denna? Den är ganska stor och bara en karta över Skara. Tänkte hemma vid skrivbordet. (får den gratis)

Hade ju tänkt hyllplan eller en stor bild på en annan karta (typ äldre världskarta men blir lite snål)

119481584_2638836393112259_8121146531491786863_n.jpg
 
Vad tror ni om denna? Den är ganska stor och bara en karta över Skara. Tänkte hemma vid skrivbordet. (får den gratis)

Hade ju tänkt hyllplan eller en stor bild på en annan karta (typ äldre världskarta men blir lite snål)

Visa bifogad fil 57188
Jag skulle nog satsa på en större ram och sån där vit kant runtom, då känns det lite mera konstnärligt så att säga. Annars är det bara kul med såna personliga detaljer.
 
Funderar, nu har jag köpt en lampskärm som är ljusbrun men lite mörkare grenar, mina gardiner går i samma färgskala och jag har även några kuddar och en tavla allt i samma färgskala (ljusbrunt, mässing, beige). Nu är frågan blir det för mycket färg? Väggarna och överkastet är vitt, en vägg är helt täckt av böcker och en tv. Jag har vita gardiner som jag kan sätta upp om det blir för mycket. Är i valet och kvalet
 
Funderar, nu har jag köpt en lampskärm som är ljusbrun men lite mörkare grenar, mina gardiner går i samma färgskala och jag har även några kuddar och en tavla allt i samma färgskala (ljusbrunt, mässing, beige). Nu är frågan blir det för mycket färg? Väggarna och överkastet är vitt, en vägg är helt täckt av böcker och en tv. Jag har vita gardiner som jag kan sätta upp om det blir för mycket. Är i valet och kvalet
Tycker att det låter mysigt och varmt, men det beror ju kanske lite på storlek på rummet, ljusinsläpp, osv?
 
Tycker att det låter mysigt och varmt, men det beror ju kanske lite på storlek på rummet, ljusinsläpp, osv?

Det vetter mot sydväst så mycket ljus på dagarna mindre på kvällarna men i allmänhet ljust. Det står en björk framför så blir lite skugga på somrarna men den tappar ju alla löv och vi får se hur länge den överlever tyvärr. 2018 började den bli risig och den här sommaren så blev det aldrig några löv längst upp. Sovrummet är, tja ett vanligt sovrum? Plats för dubbelsäng även om jag har en på 140.
 
Det vetter mot sydväst så mycket ljus på dagarna mindre på kvällarna men i allmänhet ljust. Det står en björk framför så blir lite skugga på somrarna men den tappar ju alla löv och vi får se hur länge den överlever tyvärr. 2018 började den bli risig och den här sommaren så blev det aldrig några löv längst upp. Sovrummet är, tja ett vanligt sovrum? Plats för dubbelsäng även om jag har en på 140.
Jag gillar färg, så jag tror att jag hade trivts med det. Annars kan du ju testa att hänga upp de vita gardinerna och se vad du gillar bäst :) ?
 
Håller med @pepp och undrar också om det går att gömma stickkontakten bakom gardinen?

Hmm, om man sticker en ojordad kontakt i borde det vara enklare att tejpa och hänga för gardinen eftersom den är mycket smalare. Lampsladden måste tyvärr vara där den är

Edit: Aha! Nu trillade polletten ner, naturligtvis ska även lampsladden läggas bakom sängbordet
 
Funderar, nu har jag köpt en lampskärm som är ljusbrun men lite mörkare grenar, mina gardiner går i samma färgskala och jag har även några kuddar och en tavla allt i samma färgskala (ljusbrunt, mässing, beige). Nu är frågan blir det för mycket färg? Väggarna och överkastet är vitt, en vägg är helt täckt av böcker och en tv. Jag har vita gardiner som jag kan sätta upp om det blir för mycket. Är i valet och kvalet
När du skrev för mycket färg så fick jag gå tillbaka och kolla vilka färger du skrivit om. Brunt och vitt, det är ju knappt några färger tänkte jag :confused::p
Det påverkar väl mera mörkret/ljuset i rummet, för det låter inte att det handlar om för mycket färger :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
374
Senast: tott
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
666
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 236
Senast: MML
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 234

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp