Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Bestälde en ny sadel idag och sadelutprovaren sa att första månaden kunde man rida utan schabrak för att sadeln så få en bra passform. Men skulle man kunna lägg en tun handduk/örngott under sadeln för att skydda den lite, påverkar det ngt?
Jag skulle nog ha ridit i shabrak ändå. Är inte så insatt i sadelutprovning, men hästen ska ju ändå ha shabrak under sadeln sen, så varför inte ha det från början?
jag har aldrig "ridit in" en ny sadel utan schabrak, och de ligger bra ändå.
som eliis sa, man ska ju ändå ha schabrak under sen, då kan man lika gärna ha det direkt
Man ska alltid rida utan schabrak när man köpt ny sadel med ullstoppning, för att den ska formas efter hästen. Det har jag fått lära mej. kompisen köpte en nystoppad sadel av en sadelmakare och hon sa då att hon skulle rida utan schabrak ett tag. Så jag hade gjort det.
Ne mina tidigare sadlar har jag inte ridit in utan schabrak men denna sadelutprovaren tyckte att man skulle det. Det är en M&N, vet fakitkst inte om de är ullstoppade eller ej.
Juridik & Ekonomi De gånger jag varit arbetslös, vilket är ett flertal vid det här laget så har jag främst fokuserat på här och nu och inte funderat så...