Insekts skydd för ligghall billigt!!

Bukefalos 30 år!

tjirttail

Trådstartare
Jag tyckte kölridån var för dyrt så jag testade ett annat som verkar funkar super bra hittills.

Jag köpte en vit förstärkt pressening 4x6 meter 200kr på dollar store

Skruvade fast en tunn träd pinne överst o längst ner . Den som är högst uppbgjörde jag tvåsidig för at skruva fast den längst upp .

Bifogade filer

• IMG_3987.webp
    IMG_3987.webp
    575,7 KB · Visningar: 195
Jag tyckte kölridån var för dyrt så jag testade ett annat som verkar funkar super bra hittills.

Jag köpte en vit förstärkt pressening 4x6 meter 200kr på dollar store

Skruvade fast en tunn träd pinne överst o längst ner . Den som är högst uppbgjörde jag tvåsidig för at skruva fast den längst upp .
För att hålla ute värmen då?

Du kanske inte bor så blåsigt.

Jag ska sätta upp köldridå i höst , medryttaren köpte, vi bor blåsigt och kallt, den är riktigt tjock, köldridån, vi hänger nog upp den med en liknande lösning.

För att hålla ute värmen då?

Du kanske inte bor så blåsigt.

Jag ska sätta upp köldridå i höst , medryttaren köpte, vi bor blåsigt och kallt, den är riktigt tjock, köldridån, vi hänger nog upp den med en liknande lösning.
Står ju i rubriken att det är för insektsskydd?

Står ju i rubriken att det är för insektsskydd?
Missade det men i texten anges köldridå som jämförelse och den jämförelsen tycker jag är helt irrelevant då eftersom en köldridå har ett helt annat mål

Möjligen därför jag tyckte texten var lite konstig, jag frågade också

Missade det men i texten anges köldridå som jämförelse och den jämförelsen tycker jag är helt irrelevant då eftersom en köldridå har ett helt annat mål

Möjligen därför jag tyckte texten var lite konstig, jag frågade också
Det som kallas köldridå brukar även hindra insekterna att komma in ganska effektivt. Själva produkten kallas just köldridå.
Då jag tyckte inte det var otydligt att hen menade att den var bättre på just insektsskydd än en sådan, i och med rubriken.

@tjirttail ttail Tack för tipset.

Det som kallas köldridå brukar även hindra insekterna att komma in ganska effektivt. Själva produkten kallas just köldridå.
Då jag tyckte inte det var otydligt att hen menade att den var bättre på just insektsskydd än en sådan, i och med rubriken.

Nja, bättre vet jag inte. Läste det som att om man inte vill spendera pengar på en köldridå så finns detta som alternativ som verkar funka jättebra, inget om att det skulle vara bättre men billigare.

Nja, bättre vet jag inte. Läste det som att om man inte vill spendera pengar på en köldridå så finns detta som alternativ som verkar funka jättebra, inget om att det skulle vara bättre men billigare.
Du har rätt, vet inte varför jag skrev bättre. Byt ut bättre till nästan lika bra....
Ska nog inte försöka göra nåt samtidigt som jag skriver på buke :banghead:

Men jag läste ju inte rubriken skrev jag ju. Naturligtvis slarvade jag och då upplever jag fortfarande inte texten som tydlig, du vet hur det är, du måste ha slarvat när du läste min text och det skrev du också

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka