Insektsmedel

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Nuttan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 717
N

Nuttan

Ja nu börjar sommaren närma sig och med sommaren kommer alla insekter som bara biter och biter så som myggor och små skalbaggar. Har ni något bra tips på insektsmedel som funkar bra ?

Sv: Insektsmedel

Hej
Jag har köpt ett helt vegetabiliskt insektsmedel som fungerar helt kanon. Det luktar ve och fasa men vad gör det. Det heter Bromse Bremsen har jag för mig. Har provat olika andra med bekämpningsmedel i och tycker att det var bättre med detta. lycka till!:)

Sv: Insektsmedel

Probolja och Hästdeo har jag använt:bow: (Föllinge var märket tror jag)
Har bla en mkt känslig häst och skulle aldrig våga prova starka bekämningsmedel.
Dessutom vill jag kunna ta i mina hästar varje dag utan att få starka gifter på mig.

Obs att vissa hästar kan reagera även på naturpreparat.

Liknande trådar

Hästvård Förra sommaren rasade ena hoven på unghästen och sedan dess har han lätt fått inpackningar i bärranden. Nu är allt bra förutom ett hål...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: jemeni
·
Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små... 2
Svar
37
· Visningar
1 757
Senast: Badger
·
Islandshäst Har islandshäst som ogillar insekter till graden av att han får panik. Men han vägrar flugtäcke 🤪 Vi blandar ihop en spray av...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: WildHorse
·
Fritid I sommar kommer jag behöva boende av nått slag i Stockholm. Men pga troligtvis behöver va tidig på festival eller iallafall deras dörrar...
Svar
7
· Visningar
631
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31