Installera teckensnitt i Windows 7

Sorbe

Trådstartare
Jag hittade en guide hur man ska installera, men det fungerar inte alls. Jag fastnar på 3 för jag hittar inte "Enheter" så jag antar att denna är för någon annan version av Windows...

Hjälp!

1. Öppna Teckensnitt genom att klicka på StartBild på Start-knappen, Kontrollpanelen, Utseende och anpassning och sedan på Teckensnitt.

2. Klicka på Installera nytt teckensnitt på Arkiv-menyn.

Tryck på ALT om du inte kan se Arkiv-menyn.

3. I dialogrutan Lägg till teckensnitt, under Enheter, klickar du på den enhet där det teckensnitt som du vill installera finns.

4. Dubbelklicka i Mappar på den mapp som innehåller teckensnitten du vill lägga till.

5. Markera teckesnittet som du vill lägga till i Lista över teckensnitt och klicka sedan på Installera.

Sv: Installera teckensnitt i Windows 7

Det var bara att öppna typsnittet så fanns en installeraknapp i fönstret. :D

det brukar funka att bara högerklicka på filen och välja installera med ;)

Det var det jag testade först, fungerar inte.

Öppna mappen med teckensnittet, markera och kopiera. Öppna mappen C:\Windows\Fonts. Klistra in.

Det gick inte heller, jag hade redan testat allt jag kunde komma på när jag skapade tråden. Men som jag skrev så har jag löst det, jag var tvungen att dubbelklicka på på själva fontfilen, först där kom det upp ett sätt att installera.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
707
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: Araminta
·
E
IT & mobiler Om du har hittat en pensel och tryckt på download (hur man hittar penslar sök på google!) KAN det händelsevis vara så att den kommer i...
Svar
0
· Visningar
4 264
Senast: Emma_lillan
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 480
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka