installning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare spindel_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 2 042
Sv: installning

Eftersom ena stoet blev sjuk för en månad sedan var jag tvungen att stalla in alla tre då, annars hade de fortfarande gått ute dygnet runt. I natt, t ex har det varit 5 plusgrader här.
Grannen tog in sina två varmblod (en travare och en ridhäst) för tre dagar sedan.

Immer

Släppte in de sista i torsdags. Mest på grund av klippning men också på att de hängde vid grinden när de andra skulle in, de VILLE in så då är det dags.

Jag stallade in mina i lördags.Förra året gick de ute till 26 okt.Men i år blev det kallare så det blev lite tidigare.

Berpå vart i vårt långa land man bor. Jag bor i Mälardalen, vi stallade inte hästarna 1 oktober. Men de får gå ute så länge som möjligt på kvällarna. Sen kommer de ut tidigt på morgonen.

Min Armani har stått inne hela sommaren, p.g.a operation.
De andra hästarna stallades in i helgen, äntligen!

När det blir frost om natten, eller om det regnar mkt och/eller blåser ordentligt. Före det blir de dock stödfodrade och får täcke på nätterna.

Mkt utevistelse är oftast lika med glada hästar. :)

stallade in min för ca 2 månader sen!

hade han vart ute längre hade ja defenitivt stallat in honom när de är minus ute och svart på nätterna

kl.

vi stallade in i söndags. plockade ner sommarhagen och använde material av den till nya vinterhagen. hade gärna haft dem ute längre men nu blev det tyvärr inte så pga lite olika omständigheter.

De står inne när det är dåligt väder, de har varit inne nu i natt eftersom det regnar ute.

shettisarna går fortfarande ute dygnet runt tillsammans med en islänning. araben däremot har stått inne ett antal veckor nu, tror de va v.35 vi tog in honom.

hej jag ska stalla in mina b-ponnyer på lördag denna vecka

hej

när börjar ni stalla in era hästar??
nyfiken!!!

Då mina hästar har en utebox med stenmjöl på marken där de kan komma undan regn så stallar jag in först när marken börjar bli frusen så att de inte har någon bekväm stans att ligga ner.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några... 2
Svar
22
· Visningar
1 465
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
710
Senast: matson
·
Hästvård Hej, hur gör ni? Polstrar ni alltid då ni lägger om ett sår på benet som det ska vara klibb-linda runt?
Svar
4
· Visningar
368
Senast: lytesout95
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka