Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag träffade min partner (sedan 4 fantastiska månader) på Elitsinglar. Jag var inne en dag, han en vecka. Vi skrev, vi dejtade, vi avslutade våra profiler. Fruktansvärt pinsamt namn på dejtingsajt men min förhoppning var att slippa massa puckon med sexinviter. Jag fick ju förvisso inga sådana, men hade ju bara mitt konto en knapp vecka så det är svårt att avgöra om det berodde på val av sida. ;)
 
Min senaste matchning på Tinder skrev precis och bad om bilder på mina hundar. I sitt första meddelande :D:rofl:
Jag vet inte om det är massor med pluspoäng eller om människan bara är konstig :p

Apropå hur man inleder.. :D

Nja, jag tänkte på det råd jag fick att det kanske är jobbigt att få ihop det med en hästtjej som fryser, förlåt matte, nej hästen frusen och har täcke jämt och är inlåst två tredjedelar av dygnet. Kan bli lite jobbigt med när jag själv ser att mina klumpar mår bäst utan täcke och går ute jämt. Ett sett är då att titta vad hon har för hästar det första man gör, det säger en hel del, sen umgås man med hunden och är den trevlig så är det dags att se om matte kan vara något att ha. Sen kanske det inte blir helt bra ändå, men det tycks bli mera rätt i allafall.
 
Min senaste matchning på Tinder skrev precis och bad om bilder på mina hundar. I sitt första meddelande :D:rofl:
Jag vet inte om det är massor med pluspoäng eller om människan bara är konstig :p

Apropå hur man inleder.. :D
Kanske är samma människa som var intresserad av prövohunden och när de svarade att de tyvärr inte tyckte han passade så frågade han om han åtminstone inte kunde få fler bilder.
 
Förra onsdagen träffade jag han som jag messat med ganska länge, att hitta ett datum för första träffen drog ut på tiden på grund av jobb för oss båda. Det kändes bra när vi träffades, jag hade varnat honom om att jag kan vara lite blyg inledningsvis men han är så lätt att prata med så det gick bra och vi bestämde oss för att träffas på lördagen igen.

Dejten i lördags drog ut ända in på söndagseftermiddagen :D:laugh: och nu försöker vi hitta alla luckor att ses, vilket inte är så lätt när vi bor en knapp timme ifrån varandra och jag har sonen hemma i veckorna, men jag antar att det är bra att vi inte ses för tätt heller.. :angel: Jag försöker dämpa mina känslor, det är ju supertidigt och jag brukar inte få känslor tidigt men han gör det svårt för mig att ligga lågt :love:
 
Appropå roliga inledningar på Tinder - fick följande från en kille för ett tag sedan. Killen i fråga var tydligen 26 år gammal, kan behöva förtydligas :yuck: :

"Gratulerar, du har matchat med *namn*. Du har nu 3 val.
1. Smalltalk som inte leder nånstans.
2. Mötas och lära känna varandra.
3. Sex.

Tryck på önskat alternativ."

Blocka-knappen är bra grejer det. :banghead: :grin:
 
Visserligen inte nät-dejting, eller dating överhuvudtaget men...

Var nere i skolan för några dagar sedan, på en laboration. Vi jobbade i par, och jag fick labba med en kille. Och alltså han var verkligen :love: :love: :love: Hans utseende var to-die-for :d, hans insida likaså :love:. Problemet är bara att 1: Vi bor inte ens i samma land. 2: Jag hittar inte honom på några sociala medier.

Så det var väl både första och sista gången jag såg och pratade med honom :cry:

Nej, jag är inte kär i honom. Men jag hade förhoppningar om att hitta honom på typ Facebook, Instagram och liknande, också med tanke på att han har ett ovanligt namn. Men icke :arghh:

Är det bara att ge upp och försöka inse faktum? :(
 
Visserligen inte nät-dejting, eller dating överhuvudtaget men...

Var nere i skolan för några dagar sedan, på en laboration. Vi jobbade i par, och jag fick labba med en kille. Och alltså han var verkligen :love: :love: :love: Hans utseende var to-die-for :d, hans insida likaså :love:. Problemet är bara att 1: Vi bor inte ens i samma land. 2: Jag hittar inte honom på några sociala medier.

Så det var väl både första och sista gången jag såg och pratade med honom :cry:

Nej, jag är inte kär i honom. Men jag hade förhoppningar om att hitta honom på typ Facebook, Instagram och liknande, också med tanke på att han har ett ovanligt namn. Men icke :arghh:

Är det bara att ge upp och försöka inse faktum? :(
Det är nyttigt att ibland få förstå hur äldre generationer kunde överleva innan Internet. :)
 
Visserligen inte nät-dejting, eller dating överhuvudtaget men...

Var nere i skolan för några dagar sedan, på en laboration. Vi jobbade i par, och jag fick labba med en kille. Och alltså han var verkligen :love: :love: :love: Hans utseende var to-die-for :d, hans insida likaså :love:. Problemet är bara att 1: Vi bor inte ens i samma land. 2: Jag hittar inte honom på några sociala medier.

Så det var väl både första och sista gången jag såg och pratade med honom :cry:

Nej, jag är inte kär i honom. Men jag hade förhoppningar om att hitta honom på typ Facebook, Instagram och liknande, också med tanke på att han har ett ovanligt namn. Men icke :arghh:

Är det bara att ge upp och försöka inse faktum? :(
Men om ni läser samma program borde du väl kunna hitta honom genom till exempel skolmailen? När jag har läst på distans så får vi i början av kursen en lista på alla som deltar, och deras kontaktuppgifter för att kunna kontakta varandra och prata under kursens gång.
 
Men om ni läser samma program borde du väl kunna hitta honom genom till exempel skolmailen? När jag har läst på distans så får vi i början av kursen en lista på alla som deltar, och deras kontaktuppgifter för att kunna kontakta varandra och prata under kursens gång.

Vi har inte en lista, utan det är bara vid särskilda grejer (som labbar) som man ser vilka som ska komma. Men ja, skolmail har jag. Dock tar vi båda studenten om typ 1 vecka.....
 
Jag tröttnade på att det hela tiden tar slut på folk på Tinder, så raderade kontot och gjorde om från början ;)
Har fortfarande inte lett till någon dejt, men jag tycker det är ett ganska roligt tidsfördriv att sitta och svajpa när jag har tråkigt :D:up:

Har inte tagit hela grejen på allvar egentligen, men allt svajpande och lite chatt hit och dit har ändå gjort att jag börjat känna mig sugen på att gå på dejt! Har ju gått över ett halvår sen jag separerade men innan har jag mest varit väldigt nöjd med att ligga hemma i soffan med mina hundar hela tiden :angel:
 
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?

Fler som märker samma? Är det vanligt att man ses hemma första gången så det är jag som överdriver?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 329
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 560
Senast: Sasse
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
236
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
381
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp