Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?

Fler som märker samma? Är det vanligt att man ses hemma första gången så det är jag som överdriver?
Skulle någon föreslå att komma dit och basta så hade jag nog brutit kontakten... Jag struntar i om det du beskriver är vanligt eller inte, men är det överdrivet att vilja ses på ett öppet, tryggt ställe första gången så tänker jag nog vara överdriven resten av mitt liv.
 
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?
Jag tycker att krav på att träffas på neutral mark första gången inte bara är rimligt utan borde vara mer eller mindre obligatoriskt. För båda parters skull.
 
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?

Fler som märker samma? Är det vanligt att man ses hemma första gången så det är jag som överdriver?

Jag träffas alltid på offentlig plats :) Det är aldrig någon som har tyckt att det varit konstigt (även om några har föreslagit hemma innan jag förklarat att jag vill vara försiktig).

Min uppfattning är iofs att de som vill träffas hemma är de som vill ligga fort så möjligt.
 
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?

Fler som märker samma? Är det vanligt att man ses hemma första gången så det är jag som överdriver?
Neutral och folktät plats första gången alltid! Skulle aldrig gå hem till någon okänd på det sättet och även om många föreslår det, de vettiga har full förståelse för att man vill träffas på ett fik eller liknande första gången. För min del har det dock varit vanligare med att även killarna föreslår mer neutral mark. Och alla har hittills accepterat att jag inte lämnar ut mitt nr förren dejt två (efter att ha gjort misstaget att göra det en gång då vi hade gemensamma bekanta, men han var så klart en telefonterrorist och smsa stup i ett och fick han inte svar inom en halvtimme kom det ett par meddelanden till...)
 
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?

Fler som märker samma? Är det vanligt att man ses hemma första gången så det är jag som överdriver?

Jag har tagit hem folk till mig på förstadejter flera ggr, det har alltid gått bra, har nog rätt bra magkänsla som sorterar ut folk på förhand. Dvs jag har aldrig träffat någon knäpp eller otäck, och jag har nätdejtat mycket genom åren. Däremot undviker jag att gå hem till någon annan på första dejten, för att det inte känns tryggt. Hemma har jag min hund och mina grannar.

MEN. Det är verkligen inget märkligt att vilja ses på offentlig plats första gången. Man ska vara bekväm, och känna sig trygg, så att man kan ha kul på dejten!
Du behöver heller inte känna dig tvungen att förklara något om varför, du behöver bara säga "Jag föredrar att ses på cafe/bar/whatever på förstadejten". Kan någon inte acceptera det utan tjatar på dig att ses hemma så är det ju ingen person man vill träffa hur som helst.
 
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?

Fler som märker samma? Är det vanligt att man ses hemma första gången så det är jag som överdriver?

Väldigt olika tycker jag! Nån har bjudit hem sig till mig, vilket var ok för mig. Jag har bjudit hem nån oxå. Det beror helt på magkänslan.

Och nej, jag har inte haft sex med nån av dom på första dejten! Det var ingen av dom som förväntade sig det.
 
Ni som nätdejtar.. Jag har noterat att killar/män gärna ses typ hemma på första träffen och då känns det alltid lite trist att behöva säga typ "kan vi inte ses på ngt neutralt ställe först så jag är säker på att du inte tänker våldta eller mörda mig?" :cautious:
En undrade om jag ville komma dit och basta. Liksom, hur safe känns det när man aldrig ens sett människan IRL innan?

Fler som märker samma? Är det vanligt att man ses hemma första gången så det är jag som överdriver?
Aldrig nån som föreslagit träff hemma, som tur är.
 
Ja alltså, har inte heller stött på någon som blir sur. Men jag förvånas över att förslaget ens kommer upp..

Jag har iaf nyss varit på spontandejt, det var väl trevligt men inte så mkt mer än så. Och jag tänker direkt att det här med nätdejting genast känns jobbigt om man ska hålla på att träffa tråkiga människor tills någon eventuellt även visar sig vara intressant IRL ;)
 
Skulle någon föreslå att komma dit och basta så hade jag nog brutit kontakten... Jag struntar i om det du beskriver är vanligt eller inte, men är det överdrivet att vilja ses på ett öppet, tryggt ställe första gången så tänker jag nog vara överdriven resten av mitt liv.
Haha ja bastu-killen dissades ganska direkt ;)
 
Väldigt olika tycker jag! Nån har bjudit hem sig till mig, vilket var ok för mig. Jag har bjudit hem nån oxå. Det beror helt på magkänslan.

Och nej, jag har inte haft sex med nån av dom på första dejten! Det var ingen av dom som förväntade sig det.
Jag har tagit hem folk till mig på förstadejter flera ggr, det har alltid gått bra, har nog rätt bra magkänsla som sorterar ut folk på förhand. Dvs jag har aldrig träffat någon knäpp eller otäck, och jag har nätdejtat mycket genom åren. Däremot undviker jag att gå hem till någon annan på första dejten, för att det inte känns tryggt. Hemma har jag min hund och mina grannar.

MEN. Det är verkligen inget märkligt att vilja ses på offentlig plats första gången. Man ska vara bekväm, och känna sig trygg, så att man kan ha kul på dejten!
Du behöver heller inte känna dig tvungen att förklara något om varför, du behöver bara säga "Jag föredrar att ses på cafe/bar/whatever på förstadejten". Kan någon inte acceptera det utan tjatar på dig att ses hemma så är det ju ingen person man vill träffa hur som helst.

Men det här med att ses hemma.. Även om det inte är en farlig människa, är ni inte rädda att det ska vara någon klistrig tråkmåns som vägrar gå hem? :p
 
Men det här med att ses hemma.. Även om det inte är en farlig människa, är ni inte rädda att det ska vara någon klistrig tråkmåns som vägrar gå hem? :p

Nä! ;)

Det är väl bara att säga till när det är dags! En vettig kille stannar nog inte om hans sällskap inte är önskvärt. Men jag kanske bara har haft tur!
 
Ja alltså, har inte heller stött på någon som blir sur. Men jag förvånas över att förslaget ens kommer upp..

Jag har iaf nyss varit på spontandejt, det var väl trevligt men inte så mkt mer än så. Och jag tänker direkt att det här med nätdejting genast känns jobbigt om man ska hålla på att träffa tråkiga människor tills någon eventuellt även visar sig vara intressant IRL ;)
Ibland är det lite tröstlöst när man träffar dem man inte alls klickar med!
 
Ibland är det lite tröstlöst när man träffar dem man inte alls klickar med!
Ja, jättetråkigt. Inget fel på människan alls men klickar som sagt inte. Inte min typ.
Jag får gå ut och ragga på någon fest eller nåt istället nästa gång jag är sugen på dejt, då kan man känna vibbarna redan innan :D
 
Men det här med att ses hemma.. Även om det inte är en farlig människa, är ni inte rädda att det ska vara någon klistrig tråkmåns som vägrar gå hem? :p

Har aldrig hänt. Men jag är å andra sidan ganska rättfram och skulle inte ha något problem alls att säga "gå hem". :D
 
Ja alltså, har inte heller stött på någon som blir sur. Men jag förvånas över att förslaget ens kommer upp..

Jag har iaf nyss varit på spontandejt, det var väl trevligt men inte så mkt mer än så. Och jag tänker direkt att det här med nätdejting genast känns jobbigt om man ska hålla på att träffa tråkiga människor tills någon eventuellt även visar sig vara intressant IRL ;)

Det är tråkigt. Jag blir mer less för varje gång och tänker mest på vad jag skulle kunna göra för vettigt med min tid istället för att prata med någon jag ändå inte är intresserad av.
 
När jag nätdejtade åkte jag i och för sig aldrig hem till någon kille på första eller andra dejten, men däremot fick jag besök av flera olika män hemma hos mig första gången vi träffades.
Ett par av dem träffade jag igen, men de övriga blev bara trevligt middagssällskap som åkte hem framåt natten när vi insåg att vi inte klickade.

Jag inser själv att jag hade extrem tur som träffade på så trevliga och schyssta killar, men samtidigt hade jag en stor, lite vaktig hund och bra magkänsla inför de här männen. Jag bodde lite avlägset och hade inte möjlighet att åka själv hur som helst och valde att bjuda på middag utan alkohol så för mig var det ett bra alternativ. För mig funkade det, men jag skulle nog inte rekommendera det - egentligen var det nog lite korkat :o :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 325
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
25
· Visningar
1 560
Senast: Sasse
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
236
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
379
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp