Inte bara nätdejting - del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast jag tycker inte du behöver be honom ändra sig. Och bara för att du frågar om det så innebär det ju inte att du vill att han ändras.

Fråga hur det kommer sig att det tar tid innan han svarar. Om han har en bra förklaring eller om det är sådan han är så får du ta det därifrån. Rannsaka dej själv, kan du fortsätta dejta honom under dom premisserna eller inte?
+alla andra :bow:

Jo, jag får väl se vad jag "kan leva med" om det känns aktuellt att ses mer :) Tycker det känns så motsägelsefullt när han faktiskt svarade snabbare när vi meddelades via tinder. Men då hade han iofs semester :p

Tycker det är jättebra att läsa om era erfarenheter :) Får se hur det fortsätter, och än så länge verkar han ju vilja ses och det är ju positivt. Kanske är han en sölkorv på sms helt enkelt. Tror jag kan leva med det, om allt annat känns bra. Men en dejt i sänder får nog gälla ett tag till :p

Jo, jag får väl se vad jag "kan leva med" om det känns aktuellt att ses mer :) Tycker det känns så motsägelsefullt när han faktiskt svarade snabbare när vi meddelades via tinder. Men då hade han iofs semester :p

Tycker det är jättebra att läsa om era erfarenheter :) Får se hur det fortsätter, och än så länge verkar han ju vilja ses och det är ju positivt. Kanske är han en sölkorv på sms helt enkelt. Tror jag kan leva med det, om allt annat känns bra. Men en dejt i sänder får nog gälla ett tag till :p

En dejt i sänder tycker jag är en bra inställning oavsett. Men det kanske är för att jag är som jag är. Jag försöker tänka så också, sen är jag inte så bra på det men det är ju en annan sak :p

Haha jag vet inte det, jag är för bra på att grubbla. Just nu grubblar jag jättemycket, kan dock inte förklara varför...
Fast jo, det tror jag verkligen. Iaf om man aktivt försöker hantera känslorna. Det var nått jag fick med mig från min kbt-terapeut, och en av de saker jag faktisk bär med mig i många olika situationer (där jag behöver bli bättre på att minska min ångest). Sen är det säkert lättare att "öva" om en fått verktyg att hantera grubblet/tankarna/ångesten med :)

Du KAN inte för att du inte vet, eller för att du inte vill diskutera det här? :)

Det enda sättet jag lärde mig att lugna ner mig och bli mindre neurotisk i nätdejtandet (höll på att driva mig själv till vansinne tidigare) var att dejta mycket, ha kontakt med flera och att inte rikta in mig helt och fullt på en person förrän vi haft x antal riktigt bra dejter. Man behöver få slappna av och lära känna varann för att kunna gå vidare med något, det är ju inte alltid man känner direkt att det är DEN personen och att den känner detsamma tillbaka.

Något som också var hjälpsamt för mig att minska den neurotiska sidan hos mig själv var att fokusera på vad JAG tyckte om den andra personen, istället för att tänka i evigheter kring hur den upplevde mig, vad den tyckte och ville eller inte ville osv.
Typ "Den här personen hör av sig sällan/skriver kort/osv - vill JAG vänta och se hur det utvecklar sig/är JAG tillräckligt intresserad i nuläget för att bortse från det/osv", om man aktivt själv väljer hur man vill göra istället för att låta "makten" (ja eller vad man ska säga) ligga hos den andra tycker jag att det är lättare att inte spinna loss och bli neurotisk.
(Om någon förstår hur jag menar, har en grotesk huvudvärk idag så jag vet inte hur väl jag uttrycker mig. :p)

Fast jo, det tror jag verkligen. Iaf om man aktivt försöker hantera känslorna. Det var nått jag fick med mig från min kbt-terapeut, och en av de saker jag faktisk bär med mig i många olika situationer (där jag behöver bli bättre på att minska min ångest). Sen är det säkert lättare att "öva" om en fått verktyg att hantera grubblet/tankarna/ångesten med :)

Du KAN inte för att du inte vet, eller för att du inte vill diskutera det här? :)

Lite både och. Mest för att jag inte vill diskutera det här. Men jag vet inte riktigt heller. Är så jäkla förvirrad!

Mja. Nja. Jag vet inte jag. Var inget som lockade direkt, blev inte jätteintresserad av att veta mer om grabben. Får la se om det blir en repris eller om vi nöjer oss. Jag lutar åt sistnämnda..

Alltså jag får såna enorma obehagsrysningar i hela kroppen av folk som skriver så fruktansvärt nonchalant och inte orkar bemöda sig med att skriva ut ens korta ord och avsaknaden av skiljetecken.

"Jo det fint. sj då"

Aaargh! :arghh:

Det funkar verkligen inte. Jag har jättesvårt att fortsätta kommunicera med en sådan människa. I skrift och i en inledande fas, vill säga. Känner jag personen sedan innan eller vet om att det finns bakomliggande orsaker som dyslexi eller nytt språk så är det lite annorlunda, men det kryper i kroppen på mig ändå......

Ok :) finns på PM eller messenger om du behöver nån att ventilera mot :)

Kul med en andra dejt! Hoppas ni får trevlig :D

Jag har ventilerat lite med en kompis idag, som vet hela historien bakom detta. Slutsatsen blev att sluta grubbla på det just nu, och ta tag i det om ett par veckor (går inte ta det tidigare). Hon höll med mig om vad som behöver göras också.

Att gå in på någons sida tycker jag inte att det är något fel på, oavsett om det nu finns åldersskillnad eller whatever. Det finns ju personer som inte har något emot eller föredrar t.ex. åldersskillnad, och det behöver man ju ofta läsa kontaktönskemål eller liknande för att ta reda på.

Däremot så finns det en god andel personer som gärna hade kunnat få lära sig att respektera andra människors önskemål.
@addicted

Att gå in på någons sida tycker jag inte att det är något fel på, oavsett om det nu finns åldersskillnad eller whatever. Det finns ju personer som inte har något emot eller föredrar t.ex. åldersskillnad, och det behöver man ju ofta läsa kontaktönskemål eller liknande för att ta reda på.

Däremot så finns det en god andel personer som gärna hade kunnat få lära sig att respektera andra människors önskemål.
@addicted

Det har du ju faktiskt rätt i :) Tänkte inte så långt, då det känns så främmande för mig!

Nu sitter jag här och överanalyserar igen.. :banghead:
Frågade om träff i helgen men han var upptagen vilket innebär att vi som tidigast kommer kunna ses om typ 3v, vilket i sig känns ..inte bra så här tidigt..

Och nu sitter jag här och väntar på att han ska höra av sig (för det känns som att jag har varit den som hört av mej först hela tiden)

Jag har verkligen försökt intala mej själv att jag inte ska göra såhär, bli alldeles för.. tänkande och funderande och.. ja jag vet inte, alldeles för mycket fjortis.. Hjälp mej?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 331
Senast: Palermo
·
  • Omröstning Omröstning
Relationer Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
6 260
Senast: Mia_R
·
Relationer Hej! Jag har börjat dejta en kille. Han är gullig och snäll och så, jag är 33 år och han är 28 år. Är 5 års åldersskillnad för mycket ? 2
Svar
34
· Visningar
2 464
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 048
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka