Inte bara nätdejting del 7 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som använder Tinder: Har ni råkat ut för att någon sökt upp er på Facebook eller på annat sätt kontaktat er utanför Tinder mot ert medgivande?

Jag känner mig lite paranoid över att lägga ut profilbilden, det är ju superenkelt att ta reda på folks identitet med hjälp av den? Även om jag har ganska strikta inställningar på fb kommer väl mitt namn att visas för främlingar som söker med min bild?
Jag har det, en person jag inte matchat med. Han blockerades på FB och matchades aldrig på Tinder..

Ni som använder Tinder: Har ni råkat ut för att någon sökt upp er på Facebook eller på annat sätt kontaktat er utanför Tinder mot ert medgivande?

Jag känner mig lite paranoid över att lägga ut profilbilden, det är ju superenkelt att ta reda på folks identitet med hjälp av den? Även om jag har ganska strikta inställningar på fb kommer väl mitt namn att visas för främlingar som söker med min bild?

Nej.

Jag har roat mig med att söka själv på andra, för att se hur lätt/svårt det är. Jag har erkänt bra Google skills. Det funkar ibland men är inte jättelätt.

Jag har sökt på mig själv med för att lika hur lätt det är med samma resultat. Ger man sig fan på det så jo. Men då kan man lika lätt/svårt via bild + förnamn etc och info från vanlig dejtingsida.

Nej.

Jag har roat mig med att söka själv på andra, för att se hur lätt/svårt det är. Jag har erkänt bra Google skills. Det funkar ibland men är inte jättelätt.

Jag har sökt på mig själv med för att lika hur lätt det är med samma resultat. Ger man sig fan på det så jo. Men då kan man lika lätt/svårt via bild + förnamn etc och info från vanlig dejtingsida.
Det låter ju betryggande. :) Jag har tidigare varit väldigt noga med att inte använda bilder på dejtingsidor som ligger ute på Facebook eller Instagram, därför känns det lite sådär att göra det på Tinder. Men det är alltså "bara" profilbilden som visas automatiskt? Albuminnehållet styr man själv hoppas jag.

Det låter ju betryggande. :) Jag har tidigare varit väldigt noga med att inte använda bilder på dejtingsidor som ligger ute på Facebook eller Instagram, därför känns det lite sådär att göra det på Tinder. Men det är alltså "bara" profilbilden som visas automatiskt? Albuminnehållet styr man själv hoppas jag.

Jag tror till och med du kan välja att inte visa profilbilden från FB. Kan kolla sen. Jag har laddat upp alla mina Tinderbilder från telefonen i alla fall. Inte via Facebook. Nu är det samma bilder men är ju för jag valt så. Kunde lagt upp tre bilder på katter lika gärna liksom, via telefonen.

Din FB-profilbild kommer automatiskt bli din profilbild på Tinder, men du kan ändra bild och välja vilken bild som helst antingen från FB, Instagram eller från din telefon.
Om du vill undvika att folk ska bildgoogla så ta en bild som inte finns öppet på FB bara :)

Eller, bilder egentligen. Man kan ju ha flera bilder på Tinder.

Du behöver inte använda bilder från fb, du kan ta vlken bild som helst från mobilen

En man på jobbet har siktat in sig på mig uppenbarligen. Och det är inget jag uppskattar eller har på något sätt uppmuntrat. Jag har varit ganska off mot de flesta där då jag bara velat överleva jobbet typ, så jag har verkligen inte bjudit in till något, men varit uppfostrad och hälsat och pratar om någon pratar med mig, men inte mer än så. Och ändå har den här mannen på något sätt tolkat det som ett intresse. Helt oombett har jag fått hans nummer och han har bestämt att han ska hälsa på mig på mitt nya (annat) jobb - helt utan att fråga om jag ens vill det (vilket dessutom är högst olämpligt då jag inte jobbar så man som utomstående springer på mig). det känns som en kille som är dålig på att få nobben och jag orkar inte ha jobbig stämning :arghh::meh: jobbar som tur är bara 4 pass till där så med lite tur springer jag inte på honom något mer. Funderar seriöst på att säga att jag har pojkvän om jag mot förmodan gör det (det är ingen på jobbet som vet ngt om mitt privatliv så det kan inte komma ut så att säga). Behövde skriva av mig lite :)

Har kontakt med en kille som känns väldigt trevlig.
Min ålder, inga barn, flera gemensamma intressen och samma humor. Lite mer vänster politiskt än mig men mycket hellre det än åt andra hållet, dessutom gillar jag att man inte tänker lika om precis allting.
Skulle absolut kunna tänka mig att träffa honom när jag ser normal ut igen.

En man på jobbet har siktat in sig på mig uppenbarligen. Och det är inget jag uppskattar eller har på något sätt uppmuntrat. Jag har varit ganska off mot de flesta där då jag bara velat överleva jobbet typ, så jag har verkligen inte bjudit in till något, men varit uppfostrad och hälsat och pratar om någon pratar med mig, men inte mer än så. Och ändå har den här mannen på något sätt tolkat det som ett intresse. Helt oombett har jag fått hans nummer och han har bestämt att han ska hälsa på mig på mitt nya (annat) jobb - helt utan att fråga om jag ens vill det (vilket dessutom är högst olämpligt då jag inte jobbar så man som utomstående springer på mig). det känns som en kille som är dålig på att få nobben och jag orkar inte ha jobbig stämning :arghh::meh: jobbar som tur är bara 4 pass till där så med lite tur springer jag inte på honom något mer. Funderar seriöst på att säga att jag har pojkvän om jag mot förmodan gör det (det är ingen på jobbet som vet ngt om mitt privatliv så det kan inte komma ut så att säga). Behövde skriva av mig lite :)
Men fy. Jag verkligen hatar när det behövs ett "nej, jag har pojkvän" för att få vara ifred, när ens egna "nej, jag är inte intresserad" inte räknas... :banghead: Hade jag varit i din situation hade jag dock struntat i om det blivit dålig stämning eller inte...

Ja vi har chattat i många timmar, och jag är kär i hennes intellekt. hon är fantastisk att chatta med. och det är bra så. jag vet inte hur det blir om vi möts. det får vi ta då. jag har inte förklarat mina känslor ännu för henne. det tar jag när det blir läge för det.

Du är kär i den bild av henne/hennes intellekt du målat upp. Jätteviktigt komma ihåg skillnaden :)

Hoppas det går bra framövermed och att ni ses :)

Det är lätt att lura sig själv och att bli kär i kärleken.

Lazy Pethead
Jag tar det jag kan få! kom jag kär i kärleken så så är det vad det är. Jag skulle vara glad om jag slapp vara så ensam. Och den här catten har varit en andingsål. Hon är intelligent och trevlig och det kommer man långt med hos mig. Klart jag hoppas att det skulle funka irl, men vem vet. Jag vill inte vara för påflugen men ändå inte verka ointresserad. vi har chattat i dag på morgonen och igår kväll så vi får se.

Det är lätt att lura sig själv och att bli kär i kärleken.

Lazy Pethead
Förlåt en dum fråga från en blondin....
Varför har du ibland de där orden i stor och fet stil under dina inlägg.

Har googlat men inte hittat något. Mer än att pethead är ett varumärke för pälsprodukter för djur. Är det något jag borde fatta, någon referens jag saknar :confused:
Jag förstår nämligen inte :o

Jag tar det jag kan få! kom jag kär i kärleken så så är det vad det är. Jag skulle vara glad om jag slapp vara så ensam. Och den här catten har varit en andingsål. Hon är intelligent och trevlig och det kommer man långt med hos mig. Klart jag hoppas att det skulle funka irl, men vem vet. Jag vill inte vara för påflugen men ändå inte verka ointresserad. vi har chattat i dag på morgonen och igår kväll så vi får se.

Inte för att vara elak. Men att "ta vad man kan få" och "vara kär i kärleken räcker" är inte särskilt sjysst mot den andra personen.

Nu tror jag inte du menade det såsom det framstår, men jag ville ändå beröra det.

Inte för att vara elak. Men att "ta vad man kan få" och "vara kär i kärleken räcker" är inte särskilt sjysst mot den andra personen.

Nu tror jag inte du menade det såsom det framstår, men jag ville ändå beröra det.
Fast nog måste en få unna sig lite pirr i magen ibland, även om en vet att en är "kär i kärleken"? Självklart inte på ett sätt som missgynnar någon annan, men så som @Tranan beskriit det tolkar jag det inte så..

Har kontakt med en kille som känns väldigt trevlig.
Min ålder, inga barn, flera gemensamma intressen och samma humor. Lite mer vänster politiskt än mig men mycket hellre det än åt andra hållet, dessutom gillar jag att man inte tänker lika om precis allting.
Skulle absolut kunna tänka mig att träffa honom när jag ser normal ut igen.
Varför ser du inte normal ut?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
492
Senast: _Elly_
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 656
Senast: gullviva
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 741
Senast: corzette
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
341
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka