Inte bara nätdejting del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svårt att säga utan att ha läst meningen i dess sammanhang. Men hade jag läst det på en killes sida hade jag nog tyckt det låtit rätt drygt om jag ska vara ärligt..
Tänkte att det lät mindre drygt när jag redan gjort en motprestation, alltså lagat mat åt OSS. Men jag förstår absolut att det kan se drygt ut, det var ju därför jag frågade :)
För mig är det dock lite mer sanning än skämt, hatar att diska :angel:, men jag tvättar liksom hellre, jag rensar fan hellre avloppet än att diska :D

Jag undrar lite grann hur ni skulle tolka meningen "Jag letar efter någon som kan diska efter att jag lagat mat åt oss". Ibland brukar jag skämtsamt säga att det jag önskar i ett förhållande är "bla bla bla" och så avslutar jag med meningen ovan. Tolkar ni det som något med glimten i ögat eller att jag faktiskt anser att personen jag söker ska diska. Alltid.
Funderade på att lägga till det som en litet skämtsamt avslut på min profil, men undrar hur det skulle tolkas av andra.
Jag hade skrivit vill, inte kan. I övrigt tyckte jag att det funkar. :)

Tänkte att det lät mindre drygt när jag redan gjort en motprestation, alltså lagat mat åt OSS. Men jag förstår absolut att det kan se drygt ut, det var ju därför jag frågade :)
För mig är det dock lite mer sanning än skämt, hatar att diska :angel:, men jag tvättar liksom hellre, jag rensar fan hellre avloppet än att diska :D
Jag skulle inte gilla att den jag var tillsammans med alltid lagade maten och jag diskade, jag föredrar att vi turas om med både matlagning och disk eller hjälps åt. Ex var väldigt duktig på en del rätter och jag på andra så att bara en lagar maten tycker jag låter skittrist.

Jag undrar lite grann hur ni skulle tolka meningen "Jag letar efter någon som kan diska efter att jag lagat mat åt oss". Ibland brukar jag skämtsamt säga att det jag önskar i ett förhållande är "bla bla bla" och så avslutar jag med meningen ovan. Tolkar ni det som något med glimten i ögat eller att jag faktiskt anser att personen jag söker ska diska. Alltid.
Funderade på att lägga till det som en litet skämtsamt avslut på min profil, men undrar hur det skulle tolkas av andra.

Jag avskyr att laga mat men gillar att diska och fixa så jag hade gärna tagit den dealen varje dag.
Lagar jag mat blir det knäckebröd med ost och yoggi.

Jag avskyr att laga mat men gillar att diska och fixa så jag hade gärna tagit den dealen varje dag.
Lagar jag mat blir det knäckebröd med ost och yoggi.
Jag lagr gärna mat men är en notorisk disksamlare. Har börjat beta av högen härute som jag samlat sen oktober nu när man kan ha en pump igång och inte behöver hinka upp diskvattnet.

Jag lagr gärna mat men är en notorisk disksamlare. Har börjat beta av högen härute som jag samlat sen oktober nu när man kan ha en pump igång och inte behöver hinka upp diskvattnet.

Jag hade dött.
Diskar ett glas så fort jag använder det och torkar av alla bänkar och bordet på samma gång.
Städade köket på jobbet när jag kom dit, städade köket på jobbet igen när jag kom tillbaka. Jag är galen på riktigt :p

Jag skulle inte gilla att den jag var tillsammans med alltid lagade maten och jag diskade, jag föredrar att vi turas om med både matlagning och disk eller hjälps åt. Ex var väldigt duktig på en del rätter och jag på andra så att bara en lagar maten tycker jag låter skittrist.
Fast detta är ju liksom med glimten i ögat, men eftersom typ ingen verkar förstå det så håller jag mig för att skriva det ^^ Självfallet menar jag ju inte exakt jämt och att jag totalt blåvägrar att någonsin diska liksom.

Fast detta är ju liksom med glimten i ögat, men eftersom typ ingen verkar förstå det så håller jag mig för att skriva det ^^ Självfallet menar jag ju inte exakt jämt och att jag totalt blåvägrar att någonsin diska liksom.
En glimt i öga går aldrig fram i text när man inte känner varandra, även ord sagda med glimten i ögat riskerar att fall platt om man inte känner varandra även om man står öga mot öga.

Helt beroende på kontext. Skulle kunna tolkas med humor, eller som att han faktiskt vill ha någon som tycker man hjälps åt (dvs att han inte både ska behöva laga maten och diska, dvs inte behöva göra allt själv) och om man vill som en dominant person som vill bestämma.

Jag skulle inte skjuta ner någon för det meddelandet isolerat dock.

(Har svarat utefter en man som skriver eftersom det är i det sammanhanget jag skulle läsa).

Kanske;
"Jag letar efter någon som vill dela hussysslorna, tex diska efter att jag lagat mat åt oss".

Jag hade dött.
Diskar ett glas så fort jag använder det och torkar av alla bänkar och bordet på samma gång.
Städade köket på jobbet när jag kom dit, städade köket på jobbet igen när jag kom tillbaka. Jag är galen på riktigt :p

Jag är likadan. Diskar upp under matlagningen också. När maten är klar är diskbänk och spis städad.

Någon form av hälsning och fråga om hur personen mår. Brukar oftast också kommentera någonting på hans profil, antingen något från texten eller någon bild.
Typ "Hej, hur behandlar universum dig? Såg att du inte heller kan steka pannkakor, visst är ändå ugnspannkakor mycket godare?"
Det var ju ändå ett lite mer kreativt svar än jag brukar få. Själv brukar jag skriva lite om varför jag blivit intresserad och så lite kortfattad info om mig.

När någon skriver "Hej, hur mår du", så känns det bara som en tom raggningsfras. Jag kan inte föreställa mig att personen faktiskt bryr sig på riktigt eftersom vi inte känner varann. Ibland funderar jag på att svara med en novell full med misär (påhittad). Då springer de nog åt andra hållet fortare än kvickt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 188
Senast: Palermo
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Youmeoh
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 626
Senast: gullviva
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Smitare - hur gör ni?