Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet 18-åringar som ville träffa en äldre man för att han hade bättre inkomst än jämnåriga och att de själva då inte skulle behöva försörja sig själva lika mkt som med en jämnårig man. Det tycker jag låter lite sorgligt,
Handlar det om att 18-åringen vill jobba så lite som möjligt? Eller ha högre standard?

Handlar det om att 18-åringen vill jobba så lite som möjligt? Eller ha högre standard?

Jag tror det är lite status att ha en äldre MOGEN kille med bil, jobb, bostad osv.
Det jsg tycker man missar är allt det där man borde göra, dvs prööööva sina vingar och leka runt ett par år. Det är synd när man trillar in i långa samboförhållanden innan man är vuxen. Man blir så himla formad av relationen då.

Ja, för att återgå till huvudämnet, hur går det med dejtandet för allihop?
Det går inte alls... Killen jag varit på dejt med två gånger slutar som vanligt höra av sig efter ett tag mitt i en sms konversation, återkommer 2-3 dagar senare. Nu får de va nog, kommer inte svara honom igen.
Ev en ny förmåga, som la till mig på kik igår. Han startade alltså konversationen igår kväll efter jag gått och lagt mig, så jag svarade i förmiddags. Men inte fått nåt svar än... ja lika bra det kanske!

Whey, en till tråd där användare känner ett stort behov av att få tala om att HBT/poly är "konstigt". Fast inte att de tycker det, utan att "andra" gör det. Men de måste fortfarande få säga det ...
Inte "konstigt"
Bara lite utanför normen

Sen kan en ju fråga sig varför det är okey för dig att känna dig kränkt (och säga det) bara för att ämnet tas upp...
När en annan människa som har en sexualitet som ligger lite utanför normen ... Mer eller mindre måste "förvara sin sexualitet ?

Varför är det ena rumsrent och inte det andra.

Hyckleri i stora mått, skulle jag säga.

Personligen skiter jag fullständigt i vem som knullar vem, det är inte min ensak

Tvi, för hyckleriet :wtf:

Tror inte det är en ovanlig företeelse hos män alls faktiskt. Det ovanliga är väl i så fall att han erkände det rakt ut utan omsvep.

Lustigt dock att han formulerar att "känna sig som en jämbördig" när han letar partners som ser upp till honom. Det han är ute efter är ju i så fall att känna sig överlägsen. Vilket inte heller är ovanligt enligt min erfarenhet.
Jämbördig var min tolkning. inte hans ord, förlåt! Jag tror han vill känna sig behövd och beundrad, inte nödvändigtvis överlägsen på ett dominant sätt.

Inte "konstigt"
Bara lite utanför normen

Sen kan en ju fråga sig varför det är okey för dig att känna dig kränkt (och säga det) bara för att ämnet tas upp...
När en annan människa som har en sexualitet som ligger lite utanför normen ... Mer eller mindre måste "förvara sin sexualitet ?

Varför är det ena rumsrent och inte det andra.

Hyckleri i stora mått, skulle jag säga.

Personligen skiter jag fullständigt i vem som knullar vem, det är inte min ensak

Tvi, för hyckleriet :wtf:

Tja, jag har ju inte sagt något om någon annans sexualitet, så du kan bespara mig dina anklagelser om hyckleri. Tvi på dig själv!

Jag tycker att det du berättar om honom tydligt visar att han är just suspekt och läskig. Att du inte tycker det, eller att han inte framstår sådan vid vanligt umgänge, visar ju bara hur mycket läskigheter som ryms inom den manliga könsrollen utan att någon lyfter ett ögonbryn åt saken.
Hmmmm.... Nu känner jag mannen I fråga ganska nära sedan många år och skulle inte alls säga att han är en suspect och läskig individ. Tvärtom blev jag väldigt förvånad över hans bekännelse, fick snarare en känsla av att han vill bli behövd och betyda nåt för någon, vilket inte nödvändigtvis behöver betyda att man har suspekta baktankar. Eller är en mansgris. Den inte helt sällsynta varianten av mansrollen är ju egentligen ganska tragisk, på samma sätt som det är tragiskt när en partner väljer att inta rollen som den som "behöver" och vill vägledas för att känna sig trygg (kanske).
Det finns dessutom människor med den dominant läggningen, som helst vill vägleda och "imponera" som inte är män, jag känner till åtminstone ett par....
Helt off topic I tråden.

Kunde inte bry mej mindre om vad andra gör med sina liv så om du känner dej "kränkt" så va de verkligen inte meningen ... Att du är poly är väl lika stor "hemlighet" som att jag gillar yngre (dvs ingen hemlighet alls) ... Då har du i såna fall läst in mer än vad jag menat iaf... Och nej jag ser verkligen inget konstigt med poly eller gay... What ever makes you happy !

Lite i samma härad som "jag har inget emot bögar, DET RÖR MIG INTE I RYGGEN VAD FOLK GÖR I SÄNGEN" :D
Tror du inte en bög kan säga...
Jag skiter fullständigt i vem som knullar vem.

Tillägger också, du har ingen aning om vem jag är
Jag kanske är homosexuell, dra inga förhastade slutsatser

Var har jag skrivit att det är konstigt, visa mig det

Sen tycker inte jag att du ska dra några slutsatser om min syn på olika sexualiteter
Du har ingen aning om vem jag är eller hur min sexualitet ser ut.

Okej, jag rättar mig, jag ser att du inte skrev att det är konstigt utan bara att du drog upp homo/poly som någon slags jämförelse i "får man kritisera det ena får man kritisera det andra för annars är det fel". Ursäkta mig. Men med tanke på att du i en tidigare tråd stod för att du tyckte att det var äckligt att ha sex med flera partners så känner jag faktiskt att jag inte har någon större lust att diskutera din syn på olika sexualiteter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag har pratat med en kille på snapchat fram och tillbaka flera månader. Vi har pratat om att träffas och sova ihop,äta middag...
Svar
10
· Visningar
1 036
Senast: anonymys22
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 334
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 740
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 993
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka