Inte bara nätdejting - third part

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, är det vanligt att man börjar maila med någon igår och den idag (inte hunnit skriva så mycket) redan vill träffas å ta en fika... tycker själv det är på tok för tidigt och är inte alls sugen. Klurar lite på hur jag ska formulera mig att tacka nej utan att vara otrevlig.

Jag träffas hellre snabbt, än att lägga massa tid på någon som sen Kanske inte känns bra när vi ses. Började prata lite med en kille igår, han föreslog fika på söndag och jag sa ja

Hjälp, jag ska visst på någon slags dejt i morgon! :nailbiting:

Jag är helt ny på det här med dejting både på och utanför nätet, men nu bestämde jag mig för att sluta fega och i alla fall skaffa ett konto. Och så tog den här personen kontakt idag och föreslog direkt en fika i morgon! Utan att ens ha sett en bild på mig eller frågat om mitt namn. Haha, har jag gått med på att träffa en galning? :p (Vi ska ses på en plats med mycket folk och jag har fått namn och nummer, så jag är inte orolig för massmördare på riktigt).

Hur som helst är jag nervös. Vad är det tänkt att man ska prata om? Vad ska man absolut inte prata om? Hjälp? :D

Har följt den här tråden lite på avstånd ett ganska bra tag, då den stundtals kan vara rätt underhållande. Men då jag sedan någon månad är med på Tinder tänkte jag att jag kanske ska hoppa in här också...

Om IRL-dating är dömt att misslyckas redan på förhand, är nätdating dömt att misslyckas efter första meningen typ. :down:
Ser ju ut som "Fågelskrämman från Oz", dessutom är jag ganska blyg. Så att ingen nappat IRL är ju allt annat än konstigt. :grin:
Hade dock förväntat mig att det skulle gå bättre än det gjort på Tinder, men icke. Eller alltså, att hitta folk vettiga killar i åldern 22-25 år (födda 94-91) verkar inte vara något problem alls för mig. Dessa verkar finnas i överflöd typ. Problemet är ju bara att de är "för gamla" för mig. Eller alltså, jag personligen har ingenting emot killar som är 3-6 år äldre än mig själv. Däremot är jag rädd att min omgivning skulle ha väldigt mycket att säga om det. Vilket jag helst vill undvika, av förklarliga skäl :grin: Så det är väl typ där mitt psykiska hinder ligger atm. Att jag inte vågar träffa killar i det här åldersspannet pga. vad min omgivning skulle tycka om mig hädanefter, eftersom att densammas uppfattning är att 97or ska date:a 98-96or typ, och inte unga män... :arghh:
Men vi får se. Kanske det blir något IRL med någon i framtiden, who knows?
Annars känns det just nu väldigt nära till hands att ringa min gamla barndomskärlek från 6:an, i ren desperation typ.... :rofl:

Edit: Angående diskussionen om att lämna ut sitt riktiga namn. Jag har inget problem med att göra det typ direkt. Och då har jag ändå ett unikt namn.

Skaffade badoo härom dagen, tyckte jag behövde lite snabb bekräftelse/uppmärksamhet efter R.
Fick en kukbild näsan direkt, som jag blockerade för att i efterhand komma på massa bra svar på den, får spara dem till om det dyker upp fler som skickar bilder...
Hittade en gammal klasskompis där också, och det var ju lite kul. Men i övrigt, nja...

Nästa vecka ska jag troligen träffa R för en fika. Vi kom fram till att det vore trist att inte ha nån kontakt alls, och eftersom jag aldrig hann bli kär tror jag det ska gå bra.

Edit: Angående diskussionen om att lämna ut sitt riktiga namn. Jag har inget problem med att göra det typ direkt. Och då har jag ändå ett unikt namn.

Varför? Jag är uppriktigt nyfiken! :)
För mig är namnet lika sekundärt som vilken skostorlek dejten har. Det gör ju varken till eller från i hens personlighet, utseende eller vad som nu kan spela roll när man träffar någon. Den enda funktionen mitt namn fyller till någon okänd är att hitta mig på internet/IRL.

Och angående ålder. Att kategoriskt hålla sig borta från intressanta personer pga socialt tryck är meningslöst. Att vara 19 och dejta någon som är 25 är knappast något himlen ramlar ner för. ;)

Varför? Jag är uppriktigt nyfiken! :)
För mig är namnet lika sekundärt som vilken skostorlek dejten har. Det gör ju varken till eller från i hens personlighet, utseende eller vad som nu kan spela roll när man träffar någon. Den enda funktionen mitt namn fyller till någon okänd är att hitta mig på internet/IRL.

Och angående ålder. Att kategoriskt hålla sig borta från intressanta personer pga socialt tryck är meningslöst. Att vara 19 och dejta någon som är 25 är knappast något himlen ramlar ner för. ;)

Det anser jag också, för min egen del. Jag har faktiskt aldrig frågat någon om dennes namn. Däremot är det folk som frågar mig om mitt namn typ de första de gör... Och då svarar jag. Känns självklart för mig, av någon anledning.

Tack för pepp! :) Nää, jag försöker att inte tänka på det heller, men efter att senast för inte så länge sedan hört en bekant "dumpa" en date pga. att han var 95a och "för gammal" så känns det ju konstigt att bara "Hej, hej, jag date:ar denna kille och han är 91a". Samtidigt har jag försökt att snacka med yngre, typ 98-96or också. Det går bra de första 5 min, sen känner jag bara :yuck: De är alldeles för omogna!

Det finns alla möjliga varianter,
Gör det som du känner för

Om jag hade internetdejtat hade jag velat ha det så! Liksom pang på och träffas för att se om det kan bli något. Hade inte velat sitta och maila med någon eftersom det ändå är den fysiska kontakten som avgör om jag tänker mig att jag vill dejta någon.

Om du hellre har lite mailkorrespondens innan ni ses kan du kanske bara skriva just det? Att du gärna har lite mer kontakt över internet innan ni ses? :)

Jag träffas hellre snabbt, än att lägga massa tid på någon som sen Kanske inte känns bra när vi ses. Började prata lite med en kille igår, han föreslog fika på söndag och jag sa ja

Det märks att vi alla är olika. Jag har tillitsproblem och litar inte på folk, så för mig vill jag maila lite först innan jag ens överväger att träffas. Jag måste känna att jag vågar lita på personen såpass mycket att jag kan träffa den.
Det gör jag inte efter några mail, tyvärr.
Jag tycker det är svårt att formulera sig i text så budskapet går fram utan att såra och verka otrevligt. :/

Men åååhhh...det här är ju längsta veckan ever :arghh: jag vill ju bara få dejten med Badoosnyggingen överstökad så att jag vet om det är något att ha :p Apropå maila länge eller träffas direkt så inser jag därmed att det passar mig att maila ganska kort tid (bara tillräckligt länge för att få ett grundintryck) för sen har jag alldeles för dåligt tålamod för att sitta och vänta....:yuck:

Har följt den här tråden lite på avstånd ett ganska bra tag, då den stundtals kan vara rätt underhållande. Men då jag sedan någon månad är med på Tinder tänkte jag att jag kanske ska hoppa in här också...

Om IRL-dating är dömt att misslyckas redan på förhand, är nätdating dömt att misslyckas efter första meningen typ. :down:
Ser ju ut som "Fågelskrämman från Oz", dessutom är jag ganska blyg. Så att ingen nappat IRL är ju allt annat än konstigt. :grin:
Hade dock förväntat mig att det skulle gå bättre än det gjort på Tinder, men icke. Eller alltså, att hitta folk vettiga killar i åldern 22-25 år (födda 94-91) verkar inte vara något problem alls för mig. Dessa verkar finnas i överflöd typ. Problemet är ju bara att de är "för gamla" för mig. Eller alltså, jag personligen har ingenting emot killar som är 3-6 år äldre än mig själv. Däremot är jag rädd att min omgivning skulle ha väldigt mycket att säga om det. Vilket jag helst vill undvika, av förklarliga skäl :grin: Så det är väl typ där mitt psykiska hinder ligger atm. Att jag inte vågar träffa killar i det här åldersspannet pga. vad min omgivning skulle tycka om mig hädanefter, eftersom att densammas uppfattning är att 97or ska date:a 98-96or typ, och inte unga män... :arghh:
Men vi får se. Kanske det blir något IRL med någon i framtiden, who knows?
Annars känns det just nu väldigt nära till hands att ringa min gamla barndomskärlek från 6:an, i ren desperation typ.... :rofl:

Äsch, kör på! 3-6 år är ju verkligen inte någon konstig åldersskillnad när båda passerat 18.

Ang att lämna ut namn var jag väldigt restriktiv med det. Aldrig efternamn och helst inte förnamn förren dejt var bestämd. Folk som frågade vart jag bodde och inte nöjde sig med mina något vaga svar kändes bara creepy och jag slutade skriva. Nummer gav jag bara ut vid två-tre tillfällen innan första dejten, annars endast om det var aktuellt med en andra dejt.

Det anser jag också, för min egen del. Jag har faktiskt aldrig frågat någon om dennes namn. Däremot är det folk som frågar mig om mitt namn typ de första de gör... Och då svarar jag. Känns självklart för mig, av någon anledning.

Tack för pepp! :) Nää, jag försöker att inte tänka på det heller, men efter att senast för inte så länge sedan hört en bekant "dumpa" en date pga. att han var 95a och "för gammal" så känns det ju konstigt att bara "Hej, hej, jag date:ar denna kille och han är 91a". Samtidigt har jag försökt att snacka med yngre, typ 98-96or också. Det går bra de första 5 min, sen känner jag bara :yuck: De är alldeles för omogna!

När jag var 19 var jag tillsammans med en kille som var 28. Det var ingen som reflekterade över vår åldersskillnad :)

Hur snabba är ni med att ge ut erat riktiga namn?
Jag är öppen med mitt förnamn och lämnar sen ut hela namnet indirekt när det börjar bli dags att träffas genom att ge ut mobilnummer. Frågar inte heller om namn (men däremot ungefär var de bor) innan, men vill gärna kunna googla upp dom innan vi ses.
Och jag träffar gärna killen ganska tidigt, några dagars mailande och flyter det på bra så frågar jag om vi ska ses.
(Nu låter som jag gör det här jätteofta, har bara blivit 3 personer under de 5 månader jag hållt på :p)

Om någon hade skrivit till er att den gillar din Veronica Maggio/Lady Gaga näsa. Hur hade ni tolkat det då? Är det bra, dåligt att jämföra näsa med kändisar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Jag har pratat med en kille på snapchat fram och tillbaka flera månader. Vi har pratat om att träffas och sova ihop,äta middag...
Svar
10
· Visningar
1 036
Senast: anonymys22
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 334
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 740
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 993
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka