Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Ja jag är väl en dålig människa som inte släpar mig på AA varje dag.
Men det är verkligen inte så enkelt. Just nu tar allt extra väldigt mycket mer än i vanliga fall. Även roliga saker.
Jag kan jobba lite till viss del men verkligen inte som förut tyvärr.

Men det är verkligen inte så enkelt. Just nu tar allt extra väldigt mycket mer än i vanliga fall. Även roliga saker.
Varför skulle du vara en dålig människa? Och varför skulle du gå varje dag?

Jag tror att alla i tråden förstår att du har det besvärligt både fysiskt och psykiskt men AA måste du nog prioritera.

Varför skulle du vara en dålig människa? Och varför skulle du gå varje dag?

Jag tror att alla i tråden förstår att du har det besvärligt både fysiskt och psykiskt men AA måste du nog prioritera.
Jag är irriterad på mig själv som inte riktigt får ihop nånting just nu. Är glad det finns digitala alternativ. De kan jag inte så lätt ignorera. Jag kan tex halvligga och lyssna bara.
Hade varit bra med fler fysiska möten också men det tar emot på ett annat sätt. Av flera anledningar.

Håller på kikar på shetlandsponnyer till salu :D
En valack vore att föredra för blir lättare rent flockmässigt få ihop det bättre då.
Jag ska inte köpa någon än men det känns roligt att fundera över.

Du är inte en dålig människa. Men när graviditeten är över kommer andra svårigheter som lätt ställer till det. Jag hade också stora fysiska besvär under graviditeten och det var verkligen fruktansvärt. Men livet med en bebis är svårt på helt andra sätt. Att ta sig iväg med en bebis är för de flesta ett rätt stort projekt det första halvåret eller så.

Det är garanterat lättare att ta sig till mötena nu än vad det kommer vara sen, vågar jag påstå.

Du är inte en dålig människa. Men när graviditeten är över kommer andra svårigheter som lätt ställer till det. Jag hade också stora fysiska besvär under graviditeten och det var verkligen fruktansvärt. Men livet med en bebis är svårt på helt andra sätt. Att ta sig iväg med en bebis är för de flesta ett rätt stort projekt det första halvåret eller så.

Det är garanterat lättare att ta sig till mötena nu än vad det kommer vara sen, vågar jag påstå.
Det känns ju skit om det blir så 😞
Och om några timmar har jag varit nykter ett helt år men känns inte som att jag är värd fira det alls.

Partner sa iaf att alla kommer älska henne sen och att jag måste skärpa mig och sluta med att prata så om Liten.
Så jag försöker tänka bättre tankar och ifrågasätta de dumma. Och jag ska heller inte prata negativt om Liten som inte har gjort något fel öht.
Jag ska varje kväll säga godnatt och varje morgon säga godmorgon. Och sjunga lite mellanåt.
Och jag ska gå mer på möten.
Och jag kommer aldrig någonsin i detta livet dricka alkohol.

Det känns ju skit om det blir så 😞
Och om några timmar har jag varit nykter ett helt år men känns inte som att jag är värd fira det alls.
Man lär sig efterhand, det blir lättare hela tiden. Men det blir inte bra om du tänker att du ska gå på massa möten SEN för att det blir lättare efter graviditeten. Gå på massa möten NU.

Jättedåligt och fånigt exempel kanske i sammanhanget men drar det ändå: Min mamma jobbar på en öppen förskola ca 1 h och en kvarts bilresa ifrån där jag bor. När jag var gravid tänkte jag att jag skulle åka dit ca en gång i månaden för jag vet hur mycket min mamma hade uppskattat det. Nu fyller min unge snart 2 år och jag har varit på mammas jobb en (!) gång 😅 Att köra själv så långt med en bebis kändes liksom helt otänkbart när bebisen väl var på utsidan. Och jag skriver inte detta för att skrämma upp dig utan bara för att ge exempel på hur livet med en bebis är svårt att föreställa sig innan man är i det.

Ett år är ju fantastiskt - så himla bra gjort 🥳

Tack ❤️

Har dock fått gratis hjälp med att hålla mig nykter.

Edit: genom graviditeten menar jag. Alltså det är helt otänkbart dricka nu. Jag vill tro att det hade varit samma ogravid också men det vet jag inte.

Edit igen: fast har varit nykter längre än jag varit gravid så allt hänger inte på det alls.

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 862
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 312
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 151
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V