Bukefalos 28 år!

Inte nu igen!?

Sv: Inte nu igen!?

När jag slutade med P-piller fick jag också bara en mens sedan var jag gravid!!!
Har du gjort gravtest? Du kanske måste gå och vänta på mens i 9 mån :idea: Hoppas!
 
Sv: Inte nu igen!?

Jag har testat negativt kring dag 34 eller vad det var, nu känner jag inget speciellt alls så jag är nog inte gravid. Nu var det så länge sen jag gick utan p-piller att jag nästan glömt, men jag har haft väldigt oregelbunden mens. Ofta drygt 30 dagar men inte ovanligt med varannan månad. Ibland har jag gått så långt som 3 månader och rekordet är 5½ månad! :crazy: Men nånstans hoppades jag väl att det skulle bli mer regelbundet av att man blev äldre eller nåt, nä jag vet inte. Jag är 29 nu.

På jobbet är det väldigt skakigt just nu, vi säljer safaris och pga Kenyasituationen kommer förmodligen någon av oss att få gå. Jag anställdes bland de sista och förmodligen blir det jag som får gå. Det känns ju inte jättesäkert med mammapengar och hit och dit, men jag tror inte det är nån fara, är ganska säker på att jag får nytt jobb och tänker att det löser sig. Har man utbildningen, erfarenheten och viljan finns alltid ett jobb. Om än inte det helt perfekta på en gång så finns alltid NÅT här i Sthlm.

bla bla bla :):angel:
 
Sv: Inte nu igen!?

vi har lagt barntillverkningen på hyllan ett tag, vi har köpt lägenhet och ska flytta 8 mil = jag blir arbetslös.. så det känns bäst att vänta en stund så att allt praktiskt är ordnat :p

tillverkningen börjar nog igen i slutet av sommaren, och då tänkte jag även försöka komma iväg på en fertilitetsutredning iom att det redan gått 1 år och 1 månad sen vi började :p
 
Sv: Inte nu igen!?

Förlåt men jag har svårt för när folk förminskar ens problem.

Jag vet att jag kanske inte skrivit allt i det inlägget... men just nu är det inte bra hemma iaf. Jag blir rädd när jag inte känner igen mina tankar och känslor. Det är en sak att vilja ha olika jobb, men när man inte känner sig kåt eller känslosam inför sambon och inte ens kan gråta så är det fel!
 
Sv: Inte nu igen!?

Jag tycker helt ärligt att du och ni ska reda ut era problem innan ni ens funderar på barn. För i sanningens namn verkar du inte må speciellt bra just nu.

Tycker det är så synd när folk tror att barn är lösningen på allt, att 'då kommer jag må bättre, och vårt förhållande kommer bli bra..'
 
Sv: Inte nu igen!?

Det tror jag verkligen inte att det är. Menar bara att det var bättre i höstas...
 
Sv: Inte nu igen!?

Men om du inte mår bra och relationen inte är helt bra heller, tycker du det vore så bra med ett barn rätt in i detta också?
 
Sv: Inte nu igen!?

Nej, jag menar inte så! Jag menar att jag ville ha barn innan och allt det där, men nu vet jag inte. Klart jag inte skulle få för mig att vilja ha barn nu (vill gör jag, men inte med dessa omständigheter) när det är såhär.
 
Sv: Inte nu igen!?

Jaha, då missförstod jag dig. Hoppas det ordnar sig (utan att bagatellisera dina problem..)!
 
Sv: Inte nu igen!?

Har skrivit parallellt i två trådar om relationen och lite annat och här om barnlängtan. Jag kan lätt ha blandat ihop vad jag har skrivit.;)

Men iaf så är det jobbigt att man bara för ett tag sen ville ha barn och nu är osäker på allt!
 
Sv: Inte nu igen!?

Förlåt men jag har svårt för när folk förminskar ens problem.

Jag vet att jag kanske inte skrivit allt i det inlägget... men just nu är det inte bra hemma iaf. Jag blir rädd när jag inte känner igen mina tankar och känslor. Det är en sak att vilja ha olika jobb, men när man inte känner sig kåt eller känslosam inför sambon och inte ens kan gråta så är det fel!

Förlåt, menade inte så. Menade mer att peppa dig till att hoppas allt kommer att ordna sig.
 
Sv: Inte nu igen!?

Det gör inget... gissade det men jag är väl lite överdrivet känslig. Tror inte det verkade så illa i första inlägget och det hade kanske inte varit så illa om man mest var lite allmänt osäker men vi har haft värsta snacket, sen har det kommit upp saker igen från jobbigt förflutet och sen är det den här "plötsliga" känslan av att man känner sig annorlunda. Alltihop plus att man vill ha barn eller att man ville det nyss är helt knäpp att få ihop.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 983
Senast: Madalitso
·
Hästvård Min ponny hade ett otäckt kolikanfall för några veckor sen. Det kom väldigt plötsligt, allt helt normalt i hagen och en timma senare...
Svar
5
· Visningar
700
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
778
Senast: Hazel
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 471

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp