Interimlicens

Sv: Interimlicens

Ska förtydliga lite.

Hästen har fått ett licensnummer och sin bricka, men vad gäller egentligen med en sådan? Någon som har TR kanske vet. Har inte de hemma just nu. Stod inget på Ridsportförbundets hemsida heller.

Har tidigare skaffat en licens till en av mina hästar. Den var inte registrerad/hade pass då. Det är på g. Den har fortfarande kvar sin interimlicens men den är ju inte sedan typ förra månaden då hästen stått skadad en tid. Gäller fortfarande licensen då?

licensen har ju hästen hela livet! när man löser licens får man ju ett nummer till hästen...hästen har "interimlicens" tills man får den riktiga licensen. man sparar då inbetalningskortet så man visar det på tävlingarna tills man får kortet med licens + nummer! hoppas det blev lite mer förtydligande...! och sen måste inte hästen vara registrerad/ha pass för att få licens?

Ska förtydliga lite.

Hästen har fått ett licensnummer och sin bricka, men vad gäller egentligen med en sådan? Någon som har TR kanske vet. Har inte de hemma just nu. Stod inget på Ridsportförbundets hemsida heller.

Då har den ju fått sin riktiga licens......jag fattar inte frågan :confused:

interimlicensen är bara en tillfällig licens som man får innan man får sin riktiga licens och eftersom du nu fått den så kan du ju bara kasta den andra.

interimlicensen är bara en tillfällig licens som man får innan man får sin riktiga licens och eftersom du nu fått den så kan du ju bara kasta den andra.

så har jag också fattat. när jag skulle tävla fälttävlan hemma så hade inte jag fått min licens ännu, då skriver man "interim" där man annars skriver licensnumret. och samma borde väl då gälla för hästen? men som ni säger så måste man då ha inbetalningskortet på licensen med sig, som bevis på att man har licens :)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: Blyger
·
Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
334
Senast: Gabby_Ossi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur