Bukefalos 28 år!

internationell travsport i australien

sara_18

Trådstartare
är det någon som har koll på internationell travsport i australien? bara skriva nått som e iallfall lite, ja har då ingen koll alls. vad är det för skillnad till sverige?
tacksam för svar :D
 
Sv: internationell travsport i australien

Hei!
Om du mener kvaliteten på hestene i forhold til i Europa og USA, så er jeg ikke sikker på hvordan de er i Australia, kanskje noe dårligere? :confused:
Mener du generelt om australsk travsport, så kan jeg nevne at de har mest løp for passgjengere, de kjører i langvogner i løp, (altså ikke i sulky) og de bruker stillestående start ganske ofte.
Det er de største forskjellene som jeg kommer på sånn umiddelbart, ellers så kan du jo se her: http://www.harness.org.au/index.cfm?p=p&id=/begin.cfm , om du ikke allerede har gjort det. :)
 
Sv: internationell travsport i australien

Hei!
Om du mener kvaliteten på hestene i forhold til i Europa og USA, så er jeg ikke sikker på hvordan de er i Australia, kanskje noe dårligere? :confused:
Mener du generelt om australsk travsport, så kan jeg nevne at de har mest løp for passgjengere, de kjører i langvogner i løp, (altså ikke i sulky) og de bruker stillestående start ganske ofte.
Det er de største forskjellene som jeg kommer på sånn umiddelbart, ellers så kan du jo se her: http://www.harness.org.au/index.cfm?p=p&id=/begin.cfm , om du ikke allerede har gjort det. :)
okej tack :P sen undrar ja finns det några känd travhäst å kusk i australien?
 
Sv: internationell travsport i australien

1997 var ett av Elitloppsekipagen från Australien; Knight Pistol med sin kusk Kerryn Manning 8som bara var 20 år). Knight Pistol startade sedan också i Sundsvall Open Trot och Åby Stora Pris. Och i Momarken Grand Prix, som han vann.
 
Sv: internationell travsport i australien

Lyell Creek var oxå därifrån va?
 
Sv: internationell travsport i australien

Tror du har rätt... :smirk:
 
Sv: internationell travsport i australien

okej schyst :) men är det nått mer? några annorlunda regler som ingen annan har? nått speciellt;?
 
Sv: internationell travsport i australien

asså e det nån som vet vilken utrusning dom har, om de e nått speciellt? sen den banan som e mest känd? sen om dom har några bra avelshingstar där, fruktansvärt tacksam för svar
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 493
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Ponylove
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
217
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 190
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp