Internet Explorer vs Mozilla Firefox

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare diggiloo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 729
D

diggiloo

Vad är skillnaderna mellan dem? Jag har aldrig fattat det. Vilken är bäst? Varför? :)

Sv: Internet Explorer vs Mozilla Firefox

FF är mycket bättre än IE!
Det är en snabbare och mer funktionell webbläsare som du kan ladda ner olika pluggins och därför få fram precis det du vill ha av din webbläsare!

Håller med Wingates! Är mycket mer nöjd med FF, snabbare och bättre. :)

jag tycker att FF har lättare instrumentpanel än IE. Men det är bra med IEs panel att man kan se hur många mail man har och hur många som är inloggade på msn (detta kan man se fast man själv inte är inloggad!)

Som sagt, FF är snabbare (och segar inte ner min dator, vilket IE gjorde). Dessutom tycker jag att det är snyggare och inte lika plottrigt som IE. Och, inte att förglömma; man kan installera en reklamblockerar som gör att man slipper (nästan) all reklam. Otroligt befriande!

Slutsats: Firefox är bäst. :D

Använder främst FF,men ibland blir man tvingad till ie då vissa sidor kräver det och ie pluginet inte alltid fungerar helt ok.
Sedan får man inte glömma opera som är grymt snabb, chrome som är snyggt och smidigt, safari som har ett mac-utseende, eller flock som är en FF fast med multim av inbyggda funktioner för t.ex. facebook, myspace m.m.
Har nog alla installerade, dock inte på samma dator, men jag varierar lite då och då.

*Trogen FF-användare*

När man väl har lärt sig allt (tar ingen tid alls) vill man inte ha något annat. Dessutom verkar det som att jag fått in någon häst i IE så det är helt fucked up för tillfället :D

Jag vet att de flesta hemsidor byggs upp med IE i tankarna, eftersom att det finns fler som använder IE än Firefox, men jag tycker att Firefox är mer stabilare och inte lika förlåtande som IE (som släpper igenom mycket mer sk*t).

kl

Använder mig nästan enbart av Firefox som är kanon. I Firefox slipper jag alla djäkla pop-up fönster och all reklam och skit som är i IE och i det närmasta verkar omöjligt att bli av med.

Jag använder FF nästan alltid, förutom vissa sidor som kräver IE...

Vad är skillnaderna mellan dem? Jag har aldrig fattat det. Vilken är bäst? Varför? :)
Testa båda och avgör själv. Ingen av dem är "bäst" eftersom det är ett helt subjektivt begrepp.

/ Levande bevis för att inte alla datornördar använder Firefox.

Jag vet att de flesta hemsidor byggs upp med IE i tankarna

Fast det där stämmer inte, alla "seriösa"/kunniga webbutvecklare bygger sidorna enligt de standarder som finns och som bl a Firefox (och Safari, Chrome, Opera och snart sagt alla andra webbläsare förutom IE... ) följer. När det gäller IE får man ibland lägga ner lite (eller mycket) extra jobb på att få sidan att se ut som den ska, då IE inte riktigt följer alla standarder.

Som webbdesigner ser jag gärna att folk går över till FF (eller vad som helst förutom IE ;) ).

När det gäller IE får man ibland lägga ner lite (eller mycket) extra jobb på att få sidan att se ut som den ska, då IE inte riktigt följer alla standarder.

Har pluggat en kurs i webdesign nu på gymnasiet och kan inte säga annat än att det stämmer :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 403
Senast: Kajsalisa
·
Bukefalos Jag har senaste par dagarna haft problem med att posta nya trådar från mobilen genom Firefox, då jag inte kan välja ett prefix att lägga...
Svar
2
· Visningar
514
Senast: Caoimhe
·
Samhälle En het potatis, öm punkt och något där min omgivnings åsikter ligger så galet, galet långt ifrån min magkänsla. Jag har så vänligt fått... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 867
IT & mobiler Jag ska köpa mig ny kamerahus och nytt teleobjektiv till mig själv i födelsedagspresent. Hur skulle ni tänka: Befintligt kamerahus: typ... 2
Svar
25
· Visningar
2 151
Senast: Rialavargen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka