Internet utomlands

Cheval

Trådstartare
Hur ska man göra om man ska vistas en längre tid utomlands i detta fallet Holland och man behöver trådlöst internet utan att det kostar skjortan?
Hur ordnar man det på enklaste väg? Funderat på om man kan köpa ett trådlöst usb modem här i Sverige och sedan köpa ett kontantkort i Holland? Är det någon som har egen erfarenhet eller vet? Tacksam för svar:)

Sv: Internet utomlands

För att inte råka ut för extrakostnader eller att det inte fungerar utomlands hade jag gått till en inhemsk internetleverantör och använt mig av deras tjänster.

Att köpa ett modem i Sverige bordekunna innebära att det antingen är dyrt om det inte är operatörsbundet eller att det är operatörsbundet och därför inte fungerar med ett utländskt kort. Dessutom måste du ändå köpa tjänsten "mobiltbredband" i utlandet för att det skall fungera, och oftast ingår ju modem i paketlösningar.

Rådet är alltså: Köp mobilt bredband på plats för det kommer att bli både enklare och billigare.

Sv: Internet utomlands

jag had köpt et i holland isf ,men om jag haft möjligthet inte köpt gnt alls utan använt mig av intecafe..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 164
Senast: Jamtland
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 643
Senast: dobbis
·
Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 440
Senast: lbb
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 575
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka