Internethastighet

vindvissla

Trådstartare
Om jag betalar 35 euro i månaden för ett trådlöst internet (till mitt hus, det är inte trådlöst inne i huset) med en hastighet på 512 k och uppladdningsgräns på 1M men istället kan få ett Tre-usb med 15G uppladdningsgräns (står inte vilken hastighet???) för 19 euro i månaden.... Bör jag byta?

Sv: Internethastighet

Om jag betalar 35 euro i månaden för ett trådlöst internet (till mitt hus, det är inte trådlöst inne i huset) med en hastighet på 512 k och uppladdningsgräns på 1M men istället kan få ett Tre-usb med 15G uppladdningsgräns (står inte vilken hastighet???) för 19 euro i månaden.... Bör jag byta?
Ja, skulle jag absolut säga utifrån vad du skriver.
Det är inte sannolikt att ett nytecknat trådlöst abonnemang ger en hastighet under 512 kbps utan det går antagligen snabbare. Samtidigt är 1 GB/mån rätt litet, och om man surfar hyfsat aktivt (eller kanske överför filer i jobbet) är risken stor att man slår i taket och får betala dyrt för den överskridande datamängden. 15 GB/mån är mycket mer intressant, och att spara 192 euro per år samtidigt som tjänsten rimligen förbättras är ju inte heller helt fel.
Kolla bara att du faktiskt har fullgod täckning/mottagning för det nya abonnemanget!

Ja jag har kollat om jag har täckning och det har jag... Jag tror jag säger upp min uppkoppling genast, om det nu är som du säger att usb-uppkopplingen definitivt är snabbare än 512 k.

Ja jag har kollat om jag har täckning och det har jag... Jag tror jag säger upp min uppkoppling genast, om det nu är som du säger att usb-uppkopplingen definitivt är snabbare än 512 k.
Åtminstone väldigt sannolikt; jag har iaf inte sett någon tjänst med lägre maximal hastighet än just 0,5 Mbit/s.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
196
· Visningar
26 954
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hejsan! Försöker leta svar men hittar inget, så vart vänder man sig då? ;) Vi köpte i somras ett hus där det tydlig står i pappren att... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 805
Senast: astronaut
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 385
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka