Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Angående parfymerade bindor har jag också lyckats roffa åt mig paket och fått lätt huvudvärk av doften från dem. Alltså, det är rätt äcklig lukt och förvarar man dem i en låda i badrummet sprider den sig i hela lådan.

@Enya jag känner igen det där med att lukten stannar kvar även om man duschat och sådär. Min teori är att lukten sätter sig i snoret :) med andra ord kanske du blir kvitt den om du spolar näsan när du duschar med :idea:

@CaisaLundblad jag frågar sambon när han kommer hem. Perfekt ämne att diskutera över kvällens 3-rätters :rofl: återkommer!
 
Enligt vad som står så är den väl tänkt stoppa/minska svettningar och alltså borde den väl hjälpa de som svettas mycket även om de inte själva besväras av någon svettdoft. Mindre svett = mindre svettfläckar på kläder och sittytor och för de som både svettas och luktar svett så hjälper den ju också; mindre svett = mindre doft.

Har inget av problemen själv men kan tänka mig att det finns de som besväras av antingen eller, eller både och och för dessa kan det faktiskt vara en produkt som hjälper.

Överaktiva svettkörtlar är ofta svårbehandlat till och med på medicinsk väg, så jag ställer mig enormt tveksam till att en kommersiell produkt baserad på samma substanser som vanliga armhåledeodoranter skulle ha någon som helst effekt på rikliga svettningar på andra delar av kroppen. Om det vore så enkelt skulle ju vi med hyperhidros kunna smörja in oss med deo istället för att lägga pengar på medicnska/kirurgiska behandlingar som inte garanterat är verksamma och som kan ha otrevliga biverkningar.

Plus att om syftet var att stoppa svettningar ser jag inget som helst syfte med att den är parfymerad.
 
@CaisaLundblad Makens input: Frisk fitta luktar inte särskilt mycket. Därmed har han ingen större åsikt. Han säger att han inte skulle bry sig om det luktade annat än fitta så länge det inte luktade illa eller är påträngande på något sätt.

Fast jag tror att jag avstår. Verkar jobbigt att behöva kleta deo där nere.
 
Sig själv! Hela skönhetsindustrin bygger ju på att kvinnor aldrig någonsin ska vara säkra på att de duger som de är.

Nu har ju inte jag några större problem med svettningar, men inte sitter jag och kletar deo under armarna heller om jag bara sitter hemma ensam. Kanske måste man börja med det nu ändå? :eek:

...

Suck, att man inte ska få vara människa. :meh:
 
Det här med doftämnen i allting är heller inte så bra för miljön, om man ska vara sådan. Så vi borde använda mindre doftämnen istället för att stoppa doftämnen i allt från intimprodukter till kattsand :P.
 
Angående parfymerade bindor har jag också lyckats roffa åt mig paket och fått lätt huvudvärk av doften från dem. Alltså, det är rätt äcklig lukt och förvarar man dem i en låda i badrummet sprider den sig i hela lådan.
Ja, alltså de där bindorna luktar fan rövilla. Råkade använda såna här när jag hade mens en vecka och FY FAN säger jag bara. Luktar illa och det sved som fan i fitty kan jag säga. Riktigt obehagligt faktiskt eftersom jag fick riktigt ont i underlivet av dem.
 
Ja, alltså de där bindorna luktar fan rövilla. Råkade använda såna här när jag hade mens en vecka och FY FAN säger jag bara. Luktar illa och det sved som fan i fitty kan jag säga. Riktigt obehagligt faktiskt eftersom jag fick riktigt ont i underlivet av dem.
Riktigt så starka är de inte här men jag fick hem prov på en binda med tillhörande tvättservett en gång. Och vad servetten sved!!
 
Jag tycker också att det gått för långt med vad som räknas som ofräsch doft. Det ska sprejas parfym på allt och alla. Mitt värsta exempel var en kvinna som efterfrågade något lukta-gott att spreja på sin relativt nyfödd bebis efter att den badat. Jag bara gapade, nybadad bebis luktar precis som den ska göra, den behöver inte parfymeras!

Svett är så klart inte mysigt, och ska man vara sån tror jag att en deo för pungsvett har betydligt större marknad. Fast vilken man har upplevt det som ett problem?
 
Uppdaterar lite med mannens kommentar på parfymfitta: han pratade om att det är svårt att veta innan man provar. Så länge det inte smakar illa så är det saksamma, ungefär. Han förstod inte heller riktigt varför den finns.
 
Alltså, vem vill använda parfym-produkter i känsliga regioner? Kan inte vara något vidare, inget jag ens skulle testa!
 
Alltså, vem vill använda parfym-produkter i känsliga regioner? Kan inte vara något vidare, inget jag ens skulle testa!
Inte jag heller, gjorde det alltså helt och hållet av misstag. Never again, säger jag och fitty.
 
Jag tycker också att det gått för långt med vad som räknas som ofräsch doft. Det ska sprejas parfym på allt och alla. Mitt värsta exempel var en kvinna som efterfrågade något lukta-gott att spreja på sin relativt nyfödd bebis efter att den badat. Jag bara gapade, nybadad bebis luktar precis som den ska göra, den behöver inte parfymeras!

Svett är så klart inte mysigt, och ska man vara sån tror jag att en deo för pungsvett har betydligt större marknad. Fast vilken man har upplevt det som ett problem?

Lite OT, men mina dvärgpudlar behöver torkas i rumpan ibland. (Pudelpälsar är till för att göra snoffsiga frisyrer av, inte för att vara praktiska.) Eftersom jag ville ha något milt köpte jag våtservetter för babyrumpor. Eftersom jag 1) är åttondels smålänning och det kommer fram ibland och 2) skulle ha dem till en hund, köpte jag billigaste sorten.

Men hjälp - parfymerade var bara förnamnet, jag skulle inte vilja ha dem i samma rum som en bebis! När till och med produkter för spädbarn ska lukta parfym kan inget förvåna!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp