Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Lovisaleonora

Trådstartare
Snacka om att skapa en marknad. Nu har producenterna berättat för oss att vi behöver en ny produkt. Intimdeo. Självklart är det bara kvinnor som behöver intimdeo, en man ska ju lukta "svit & pitt" för att räknas som man.

Själv känner jag mig bara nedslagen. Är det här verkligen vad vi vill tuta i unga kvinnor (eller äldre för den delen). Din lukt är onaturlig och bör döljas.

ÄR detta verkligen ett problem? Jag har full förståelse för att deo under vingen underlättar de flesta umgängen. Likaså kan det - vid stora problem - vara bra med ett spray under foten såhär i sommartider.

Men intimdeo? På allvar?

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/intimdeo-tar-hygien-till-ny-niva/

Något ni kommer att köpa/rekommendera era respektive?
 
Gräsligt. Genomjävlagräsligt. Den som har problem med dålig lukt från underlivet behöver knappast en deo som bara skulle förvärra allting. Påminner mig om den fantastiska bukefalisten som gav rådet att "spraya på lite parfym innan du går hemifrån" till en nervös bukefalist som skulle till gyn och var orolig över att hon luktade illa.

Här säljs parfymerade bindor förresten.

Screenshot_2014-06-23-13-25-20_zps14f533e0.png





Tycker hela konceptet med parfymerade bindor och intimdeo känns kvinnofientligt.
 
Det är hemskt. Behovet finns verkligen inte. I alla fall har jag aldrig träffat någon som luktar underliv... Bara ytterligare en produkt för att spä på tjejers och kvinnors osäkerhet. Skulle aldrig i mitt liv använda.
 
Självklart är det förminskande. Vi luktar illa och behöver deo på alla upptänkliga ställen.

Dessutom är det ju så att om det faktiskt luktar illa, behövs ju ingen deo utan en undersökning för då står nog inte allt rätt till.

Att människor luktar människa kan inte vara så himla farligt. De flesta av oss i detta landet har regelbundet tillgång till dusch och det är väl vad som behövs när man varit ute för länge och svettats?
 
Vad är er plan framöver?

– Att skapa en serie för män, många män har problem med pungsvett och behöver också en deodorant.

Vad jag förstår av artikeln så är det inte könsdoft som ska maskeras utan enbart svettdoft och jag antar att de som förfasas över att en del människor tycker det är jobbigt att dofta svett oavsett var den doften kommer från och därmed kommer att köpa denna deo istället för att använda vanlig deo i underlivet också avstår vanlig deo om nu svettdoft inte är så himla farligt.
 
Det rådet med parfymen minns jag faktiskt. Gräsligt, upprörande och tragiskt.
I övrigt kan jag inte tänka mig ETT enda tillfälle då en kvinna över huvud taget skulle vara i någon form av behov av denna idiotiska produkt.
Håller man hygienen (med sunt förnuft) och har ett "friskt" underliv så finns det ingen lukt att dölja. Den naturliga doften finns av en anledning, och ska inte ersättas med något syntetiskt.
Skulle någon (partner) be mig använda intimdeo p.g.a lukt har han i alla fall inget där att göra.
 
Snacka om att skapa en marknad. Nu har producenterna berättat för oss att vi behöver en ny produkt. Intimdeo. Självklart är det bara kvinnor som behöver intimdeo, en man ska ju lukta "svit & pitt" för att räknas som man.

Själv känner jag mig bara nedslagen. Är det här verkligen vad vi vill tuta i unga kvinnor (eller äldre för den delen). Din lukt är onaturlig och bör döljas.

ÄR detta verkligen ett problem? Jag har full förståelse för att deo under vingen underlättar de flesta umgängen. Likaså kan det - vid stora problem - vara bra med ett spray under foten såhär i sommartider.

Men intimdeo? På allvar?

http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/intimdeo-tar-hygien-till-ny-niva/

Något ni kommer att köpa/rekommendera era respektive?

För mig som svettas mycket i ljumskar/underlivet så känns detta absolut som en intressant produkt. Jag har alltså inga bekymmer med eventuell odör, utan tycker bara att det är väldigt obehagligt att ibland gå runt med fuktiga underkläder. Har inga större problem med svettning i övrigt, utan gissar att detta mestadels beror på min övervikt. Att jag skulle känna mig kränkt/förminskad pga en sån här produkt finns inte på världskartan.
 
Hörde en barnmorska uttala sig om just det här på radio för några veckor sen. Precis som tidigare skrivits, luktar man illa från underlivet så handlar det om obalans.
Att ha på en massa konstgjorda ämnen och parfymer ÖKAR ju bara på problemet!:crazy:
Som denna barnmorska sa, "fitta ska lukta fitta":D
 
Finns det verkligen en marknad för detta ens? Känns ganska absurt. Dessutom som många andra säger så är det ju tal om obalans om det nu skulle lukta. Dessutom kan jag bara föreställa mig att det skulle göra det värre? Skulle det verkligen tåla massa av ämnena i deon?
 
Fortfarande så är det svett det är frågan om, inte könsdoften eller nån obalansdoft, utan vanligt svett och de allra flesta svettas även mellan benen. Vissa svettas mer, andra svettas mindre, men inte många tycker att svettdofter oavsett om det är armsvett, fotsvett osv är speciellt angenäma så jag tror nog att det finns en marknad för sådana produkter och som sagt; jag tar för givet att ingen av de som förfasar sig använder vanlig deo för att minska/neutralisera sin doft av arm/fotsvett?

Svett som svett, det luktar inte speciellt trevligt oavsett var det kommer från.
 
Oavsett orsak så känns det inte ok att ha sånt därnere även om man svettas mycket.
Jag son är extremt känslig i balansen därnere skulle inte våga använda deo dessutom.
 
om man läser artikeln står att de planerar att skapa en produkt även för män.

Dessutom som Gnist redan nämnt- det handlar om svettlukt. Det handlar inte om att ta bort någon lukt som kommer från obalans eller liknande. Utan en produkt för människor som har problem med svett. Och om man har en kraftig svettning så kan man även svettas i underlivet. i artikeln står om en person som vände sig till sjukvården och man konstaterade att det inte fanns någon sjukdom utan det handlade om svett.
Jag tycker detta låter som en bra produkt som jag funderar på att prova när den kommer. Det finns många som har problem med kraftiga svettningar- klassas tom som en sjukdom och ´man kan svettas även från underlivet. så det handlar inte om att "fitta inte ska lukta fitta."
Sen får man ju hoppas att den inte retar ngt i underlivet.
 
Nu har jag inte alls upplevt att det skulle handla om ljumsksvett, utan intimodör är det som producenten marknadsför produkten för/mot.

Helt enkelt lukt från könsorganet.

Tydligen finns det fler som ser en trend.

"Suzann Larsdotter, sexolog på RFSL, menar att kvinnors kön systematiskt nedvärderas och riktar nu skarp kritik mot den nya deodoranten, uppger Sveriges Radio P4 Väst.


– Det finns en massa skämt om att fittan luktar illa och fisk medan mäns könorgan inte alls talas om på samma sätt. Sperma är tvärtemot något positivt laddat, säger hon till radion."
---
http://www.dagensapotek.se/forstasidan/sexolog-rasar-mot-intimdeo/


Det är alltså inte tal om svett från lår och ljumskar utan oönskad odör från könsorganet.
 
Nu har jag inte alls upplevt att det skulle handla om ljumsksvett, utan intimodör är det som producenten marknadsför produkten för/mot.

Helt enkelt lukt från könsorganet.

Tydligen finns det fler som ser en trend.

"Suzann Larsdotter, sexolog på RFSL, menar att kvinnors kön systematiskt nedvärderas och riktar nu skarp kritik mot den nya deodoranten, uppger Sveriges Radio P4 Väst.


– Det finns en massa skämt om att fittan luktar illa och fisk medan mäns könorgan inte alls talas om på samma sätt. Sperma är tvärtemot något positivt laddat, säger hon till radion."
---
http://www.dagensapotek.se/forstasidan/sexolog-rasar-mot-intimdeo/


Det är alltså inte tal om svett från lår och ljumskar utan oönskad odör från könsorganet.

Men om du läser artikeln som du länkade till så tycker jag det står att det handlar om svett.

Följande citat är från artikeln;
Våra produkter blockerar inte könsdoften eftersom produkterna endast ska användas kring yttre blygdläppar och ljumskar.
 
Då borde du läsa om artikeln..

 Vår produkt har en aktiv komponent som blockerar svetten och svettlukten, inte bara maskerar den

Många människor använder produkter som inte är avsedda för intimområdet, till exempel parfym och bodylotion, vilket gör mer skada än nytta. Våra produkter blockerar inte könsdoften eftersom produkterna endast ska användas kring yttre blygdläppar och ljumskar.

För mig är det tämligen solklart att det inte är fittlukten som ska döljas utan svettlukten.
 
Visst är det från artikeln, men tittar man på marknadsföringen belyser den problemet att det kvinnliga könsorganet luktar. Det är inget problem. Det är heller inget problem att hund luktar hund. Blir det för mycket, tvättar man.

Även om jag använder deo under vingen, byter jag kläder när det blir ofräsch. Nu på sommaren oftare än på vintern. Är det inte samma sak med underkläder? Blir jag svettig i rumpan så byter jag trosor. När jag cyklade till jobbet bytte jag två-tre gånger/dag. Blir gärna svettigt och varmt när man sitter på kontorsstolen och dessutom blir det ett byte när jag cyklat till jobbet.

Just nu har jag tjocka arbetsbyxor, och det kan bli trosbyte ett par gånger om dagen om jag suttit mycket under förmiddagen t ex.
 
Observera att det finns både som spray och deo-wipe, som har en rengörande effekt (sistnämnda att använda som/efter toalettpapper alltså).
 
Visst är det från artikeln, men tittar man på marknadsföringen belyser den problemet att det kvinnliga könsorganet luktar. Det är inget problem. Det är heller inget problem att hund luktar hund. Blir det för mycket, tvättar man.

Även om jag använder deo under vingen, byter jag kläder när det blir ofräsch. Nu på sommaren oftare än på vintern. Är det inte samma sak med underkläder? Blir jag svettig i rumpan så byter jag trosor. När jag cyklade till jobbet bytte jag två-tre gånger/dag. Blir gärna svettigt och varmt när man sitter på kontorsstolen och dessutom blir det ett byte när jag cyklat till jobbet.

Just nu har jag tjocka arbetsbyxor, och det kan bli trosbyte ett par gånger om dagen om jag suttit mycket under förmiddagen t ex.

Men det handlar ju om människor som har extrema svettningar och du har uppengbarligen inte det. Jag har pratat med läkare om det som säger att man svettas i underlivet. Det är ju det produkten handlar om. Jag tror att det är svårt för folk som inte lider av det att förstå att det faktiskt är ett problem med svettningar.
Och nej- det hanldar inte om obalans eller problem i underlivet utan svettningar. Är det fel att använda vanlig deo?

Och det är väl klart att folk reagerar såsom RFSU i artikeln du länkade till senast. För det är ju så känsligt med underliv.
 
Det här är en produkt som vänder sig till den breda marknaden. Inte en liten klick. Inget som marknadsförs på läkarkliniker.

Den spottas ut till den yngre generationen genom marknadsföringsvägar som t ex Glossbybox.

Nej, du får ursäkta, jag går inte på att det skulle handla om en produkt för de som har extrema svettningar mellan blygdläpparna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp