Bukefalos 28 år!

Intimdeo - jag känner mig faktiskt gråtfärdig

Det här är en produkt som vänder sig till den breda marknaden. Inte en liten klick. Inget som marknadsförs på läkarkliniker.

Den spottas ut till den yngre generationen genom marknadsföringsvägar som t ex Glossbybox.

Nej, du får ursäkta, jag går inte på att det skulle handla om en produkt för de som har extrema svettningar mellan blygdläpparna.

Kan du länka till den marknadsföring som gjorts som du pratar om?
Jag har inte sett ngt om denna utan denna tråd var första gången jag hörde om det. Så visst- jag går på det som stod i den artikeln som du länkade till. Eftersom du länkade till den så antog jag att det var den man skulle diskutera.

Du pratar om GLossybox- är det en anan produkt du menar nu? För denna i artikeln hade väl inte ens släppts?
 
Senast ändrad:
Mellan blygdläpparna?

Den ska ju inte användas mellan blygdläpparna alls utan i ljumskarna och i området utanför de yttre blygdläpparna, dvs där svetten uppkommer..

De som inga problem med svettning har lär inte lägga pengar på produkten, men för de som har det jobbigt med överdrivet svettande så kan det ju vara till hjälp, för deras egen skull och ingen annans.
 
Av någon anledning så tror jag inte den här diskussionen ens hade existerat om produkten för män hade kommit före den för kvinnor istället för som nu att den för kvinnor kom före.
 
Intimdeon Freshme lanseras såhär:
---
Väldoftande deodorant för intima delar av kroppen. Fräscha upp dig innan du låter din partner "gå ner" på dig. En perfekt liten flaska på 6 ml som alltid kan vara med när du som mest behöver den.
---
 
Intimdeon Freshme lanseras såhär:
---
Väldoftande deodorant för intima delar av kroppen. Fräscha upp dig innan du låter din partner "gå ner" på dig. En perfekt liten flaska på 6 ml som alltid kan vara med när du som mest behöver den.
---

Men är det den som det stod i artikeln?
För den i artikeln har ju inte ens blivit godkänd?
 
Jag har pratat om intimdeo som företeelse, inte något speciellt märke. I trådstarten länkade jag till den som hårdast marknadsförs just nu, bl a genom Glossybox.

Men diskussionen rör I N T I M D E O som företeelse, inte just detta märke även om det fick klä skott just för att marknadsföringen är mördande runt precis den här produkten.
 
Jag har pratat om intimdeo som företeelse, inte något speciellt märke. I trådstarten länkade jag till den som hårdast marknadsförs just nu, bl a genom Glossybox.

Men diskussionen rör I N T I M D E O som företeelse, inte just detta märke även om det fick klä skott just för att marknadsföringen är mördande runt precis den här produkten.


Jag tycker inte det har varit tydligt att du pratar om det som företeelse. Eftersom du länkade så uppfattade i alla fall jag det som att det var denna produkt det står om i artikeln som du pratar om.
Har den släppts redan?
 
Varför måste du tvunget prata om just detta märke? Om du läser trådstarten - rubriken - handlar det om intimdeo. Inte märket xxxxx.

Just den produkten som anges i trådstartens artikellänk finns i Glossbox juni. Det är en del av en stenhård marknadsföringskampanj.

Känns det tydligare nu, efter två inlägg där jag konstaterar att det INTE är märket jag diskuterar utan INTIMDEO?
 
Varför måste du tvunget prata om just detta märke? Om du läser trådstarten - rubriken - handlar det om intimdeo. Inte märket xxxxx.

Just den produkten som anges i trådstartens artikellänk finns i Glossbox juni. Det är en del av en stenhård marknadsföringskampanj.

Känns det tydligare nu, efter två inlägg där jag konstaterar att det INTE är märket jag diskuterar utan INTIMDEO?

Jag lägger ner nu. Men jag diskuterade utifrån den länk du gjorde.
För det var det jag trodde du var ute efter. Jag har ingen aning om vad marknadsföringskampanjen sa.
Jag var vänlig inställd och det är tråkigt att du blir irriterad för att jag tycker annorlunda eller för att vi missförstod varandra.
 
När det är varmt svettas jag i pannan. Kommer det en panndeo för det? Dessutom svettas jag i nacken. Nackdeo? Och i knävecken. Knädeo? Under brösten, massor! Bröstdeo?

Den som tror att en sån här produkt bara råkar handla om just underliv, att det är eftersatt område när det gäller illaluktande svett, tror jag lurar sig själv.

Jag har mig veterligt aldrig någonsin hört en kvinna beklaga sig över svettlukt i underlivet. När någon pratat om äckligt lukt från underlivet har det handlat om lukt från slidan.
 
@stjarnhimmel - nej, det är nu rätt uppenbart att du bara ville diskutera märket, och inte fenomenet.

Å andra sidan tyckte jag från början att du var tydlig med att du ville diskutera fenomenet, inte nåt jäkla märke.

Parfymerade bindor, som tex lär finnas i USA, räknar jag in i samma produktgrupp. Produkter som vill tjäna pengar på en bestämd skamkänsla hos kvinnor, genom att uppmuntra sådana känslor och sedan lösa problemet med hjälp av en förpackning.

Så länge det handlar om spray, verkar det också svårt att sikta distinkt på ljumskarna, tycker jag. Om jag hade problem med så ymniga ljumsksvettningar, skulle jag inte satsa på en sprayprodukt, utan på något mer praktiskt.
 
Jag har mig veterligt aldrig någonsin hört en kvinna beklaga sig över svettlukt i underlivet. När någon pratat om äckligt lukt från underlivet har det handlat om lukt från slidan.

Jag har faktiskt inte hört någon man beklaga sig heller, om jag ska vara ärlig.

Även om jag kan vara dyngsur genom både trosor och byxor, luktar det inte svett om jag inte envisas med att gå utan ombyte ett bra tag.

Och som en bloggare skriver:
---
...
Jag är verkligen all for nya uppfinningar och extra kul att det är en ung tjej som ligger bakom produkten, men, vem är liksom och lukar DÄR? Att du vill ta bort lite doft från armhålan har blivit en norm, och har du linne eller en tunn blus på dig så absolut, kör hårt! Men som det även näms i texten ovan, har du trosor, tighta byxor OCH strumpbyxor - vem ska någonsin kunna känna doften av ditt kön genom alla de kläderna?

Det är ju inte så att du tar av dig byxorna om du kommer hem till någon och ber om ursäkt för att det doftar mutta.
---
http://www.daisybeauty.com/web/beau...o;jsessionid=097826322A51B9EBCE1A7C1D93DA9E0C
 
@Lovisaleonora Det har du faktiskt rätt i. Om jag powerwalkar eller springer ser jag oftast att trosorna är svettblöta efteråt. Men jag har aldrig känt någon doft av det, som jag lätt gör i mina armhålor eller om fötterna.

Intimdeo verkar bara spela på kvinnors rädsla att inte ha perfekta kroppar.
 
Det är ju en enorm marknad, det är bara att ytterligare spä på kvinnors uppfattning att det krävs och förväntas att vi fiser smultrondoft, inte bajsar ö h t, inte luktar något annat än parfym någonsin och gud hjälpe oss om vi luktar något annat än godis kring könsorganet!

Halva jobbet är ju redan gjort av andra genom årtionden. Det är bara att surfa på vågen och kamma hem storkovan.
 
Nu är vi ju redan vita men annars kunde vi ha importerat den indiska vaginablekningen. Vi har ju redan kommit till anus när det gäller 'korrigeringar' så vi kan bara fortsätta framåt.
 
Det finns gott om kvinnor som lider av läckage, droppinkontinens som har problem med att de inte vill lukta urin. Lika väl som folk använder parfym utöver god hygien? Jag skulle själv idag inte välja deoprodukter i underlivet, men den dagen jag har problemet skulle jag nog kunna tänka mig det som en säkerhet.

Sen har jag en otroligt känslig näsa, och jag inbillar mig att jag skulle kunna känna skillnad på bind-deo och annan deo. Men kan man inte göra den skillnaden så skulle jag nog kunna tänka mig att köpa produkten. Den dagen den sorgen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp