Invaderad av flugor!

Csillag

Trådstartare
På bara några dagar har vår lägenhet fyllts av flugor! Det är både små och stora.
Dom stora(stora som små husflugor) flyger bara runt, runt i mitten av vardagsrummet hela dagarna. Men dom små är överallt! Dom flyger upp i ansiktet på en när man tittar på tv, äter, sitter vid datorn osv. Jag blir galen och flyttar snart här ifrån! Det är inte bananflugor men i samma storlek.
Vi har inga sopor eller frukt som skulle locka hit dom. Men var kommer dom ifrån? :crazy: Går det att få bort dom på egen hand?

Sv: Invaderad av flugor!

De har kläckts någonstans i lgh så försök döda dem och hitta vad de kan ha kommit ifrån.

häll ättika i typ diskho(bara skvätt över så låter du det vara så under natten) och ställ små koppar här å var på typ bänkar. det dödar dom på ett naffs.:p

Saft eller något annat sött, lite vatten och så någon droppe diskmedel brukar fungera helt okej.

De kanske kläckts mellan fönsterkarmarna, öppna fönstrena och kolla...
En gång när jag öppnade fönstrena hos mina föräldrar så vällde det ut flugor :yuck: de hade bott in sig mellan fönstret och karmen.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 735
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 386
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Jag har en fråga angående min hyreslägenhet. Jag och min sambo flyttade från en lägenhet inne i centrum till en större lägenhet ute på... 2 3
Svar
52
· Visningar
8 704
Senast: fejko
·
IT & mobiler Med "äldre" här menat säg 50+. Alltså typ medelålders och uppåt. Är nyfiken: Hur väl hänger ni med i dagens teknik/medier/etc? Använder... 4 5 6
Svar
118
· Visningar
12 968
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka