IP-adresser??? Hur gör man??

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare squirlett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 266
S

squirlett

Under en längre tid har en person kommit med otroligt kränkande och elaka kommentarer i min blogg anonymt. Jag har nu tröttnat och vill veta vem det är. Personen säger sig oxå känna mig privat, vilket gör det extra viktigt att jag får veta vem det är.

Så kan man få fram IP-adressen och på nått sätt identifiera vart i landet den kommer ifrån genom dessa kommentarerna??
Hur gör man??

Mvh en ledsen, arg och sårad squirlett.:mad::cry:

Sv: IP-adresser??? Hur gör man??

Det är inte så jättelätt att hitta en person via IP adress, men det kan gå..

Ett tips:
http://www.whois.ws/

Eftersom personen känner dig privat, så kolla upp alla dina vänner/sånna du vet om osv. Bloggar och hemsidor. Där får du upp personen IP adress, matchar den personen på din blogg är det den :).

Ett annat tips:

Detta är väldigt osäkert, men denna sidan säger vart i landet personen finner sig:
http://www.ip-adress.com/

För mig säger den att jag bor i Lerum, sverige. Men jag bor inte riktigt där :) dock bara 25 min därifrån & i samma län. Så det är på ett ungefär å det kan ju hjälpa :D!

Hoppas du lyckats hitta personen!

TACK!

Men hur får jag upp IP-adressen då??

*data-handikapad*

IP adressen borde stå med i inlägget där personen skrev, ser du några siffror?

Nej, finns inga siffror. Har letat som en tok.
Även på den "misstänktes" blogg, men hittar inga siffror där heller. Verkar vara dött lopp detta, tyvärr...:(

Tack för tipset!
Gjorde det igår så nu hoppas och väntar jag på svar:)

du kommer inte att få reda på en person bakom ip nummret... det är bara en domstol som har rätt att begära ut det av internet leverantören

Sådana sidor kan hjälpa till lite. Någon spammade ner min gästbok helt och hållet på min ena hemsida. IP nummret spårades till en skola i kronoborgslän.

Kopierade dock IP nummret och spärrade det från att skriva (läsa?) i gästboken igen.

Sådana sidor kan hjälpa till lite. Någon spammade ner min gästbok helt och hållet på min ena hemsida. IP nummret spårades till en skola i kronoborgslän.

Kopierade dock IP nummret och spärrade det från att skriva (läsa?) i gästboken igen.

Det är ju det jag vill göra.
Men tydligen så kan jag inte få reda på vilket IP-nummer personen i fråga har...:(:cry::mad:

Liknande trådar

Relationer Hola buke! Jag är inte en smygis i vanliga fall men detta får bli anonymt pga lite känsligt ämne. Tidig vår började jag i en ny kör...
Svar
8
· Visningar
1 673
Senast: tara
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
27 231
Senast: Amk
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 673
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ De flesta här vet ju om min historia, depressioner och ångestproblem sen minst 17 år tillbaka. Har senaste åren ändå haft bra perioder... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 831
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka