Ipad vs bärbar dator

Spirit

Trådstartare
Vilken ska man välja?
Vill ha båda men har inte råd att köpa dem nu.

Surfar mest, men vill kunna ha möjligheten att kunna skriva ut dokument vid behov.

Sv: Ipad vs bärbar dator

Hej
Är i ungefär samma sits som du. Det beror ju lite på vilket prisläge du tänkt.
Det finns så himla mycket att välja på!

Själv är jag grymt sugen på att köpa den nya sorten bärbar med löstagbar skärm, som kan användas både som surfplatta och som vanlig dator med tangentbord.

Mina tankebanor går som att köpa en hyfsad dator och en billighetsvariant av Ipad. Men frågan är hur kvalitén är på de billigare surfplattorna?

Annars hade jag nog satsat på en bärbar dator.

Bärbar dator. Paddarna är grymma men ersätter inte en dator fullt ut. De är jobbiga att skriva på tex.

Jag har båda, vill inte vara utan någon av den, surfar klart mest på padden men den är klart jobbigare att skriva på. Det finns ju lösa tangentbord men ska man ha en massa fysiska prylar till padden så faller ju poängen lite grand, den ska vara enkel.

KL

En platta kommer inom överskådlig tid inte att bli en ersättare till en riktig dator.
Du har inte samma möjligheter att spara saker från internet, tex PDF:er, filer etc. Och du kan i dagsläget inte ladda upp bilder från din iPad till internet. iPad saknar även stöd för flash, ett problem som kommer att minska med tiden eftersom tjänsterna på nätet blir mindre beroende av flash och mer html5.
Men om du bara läser Aftonbladet och betalar räkningar via banken kan det vara ett alternativ, annars nej.

Ladda upp bilder - finns det verkligen ingen app för det? Jag använder photobucket på dator och iphone men på ipad funkar det inte. Jag fattar inte varför det skulle svårare än med iphone?

Edit: jag skaffade just photobuckets särskilda ipad-app. Stryk frågan:D

Senast ändrad:

Då får det bli en dator istället.
Var precis inne på Siba och frågade samma sak, dock visste inte säljare. Vad han pratade om.
Blev defenitivt inte klokare när jag bad om råd ang tv val. Han var helt passiv och jag kan inte ett skit om tv apparater. :/

Du ska ha en funktion så du kan kolla tex webbtv via datorn fast på tv:n. Vet dock inte vad det heter :-)

Och du kan i dagsläget inte ladda upp bilder från din iPad till internet.

Det kan väl finnas problem att ladda upp bilder till vissa sidor på internet, men det är absolut inte sant för alla sidor.
Jag tycker det är jättepraktiskt att ha med iPaden när jag är ute och fotar. I med minneskortet i adaptern och sen laddas fotografierna upp direkt på internet, tex till Flickr.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
689
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka