Iphonarproblem

Grazing

Trådstartare
Jag har två stycken iphone, min gamla och min nya. Jag ska ge bort min gamla iphone nu och tänkte då radera allt innehåll på den. Dock så verkar det som att telefonen är synkad till min itunes/icloudkonto även när den inte har simkortet i?

Jag är nu rädd att om jag nollställer min gamla iphone via itunes att all data försvinner även i min nya telefon? Eller hur separerar man dessa telefoner?

Du nollställer telefonen på telefonen
Här är då problemet med det. Jag har ju en ny telefon, med andra ord går inte det simkortet in i den gamla telefonen som då behöver verkar det som ett simkort för att kunna nollställas. Fungerar heller inte att göra det via itunes då det bara står att det saknas internetkoppling.

Så det är en telefon utan simkort som ändå har ett sånt där kodlås när man ska nollställa den, ett kod som jag givetvis har glömt bort.

Så hur liksom nollställer man telefonen utan simkortet och utan itunes?

Det verkar som att det krävs att den har internet för att kunna nollställas helt enkelt? Är så rädd att det ska raderas saker på min nya iphone för dom är ju kopplade till samma ituneskonto?

Nollställ genom iTunes. Du väljer där vilken telefon du ska hantera. De heter olika.
Under allmänt och om så ser du vad telefonen heter.
Sen så kan du även säkerhetetskopiera din nya telefon först så kan du alltid ladda tillbaka sånt som du råkat radera!

Simkortet har inget med ditt appleid eller innehållet på telefonen att göra. Simkortet är bara "dörren" till mobilnätet.

Kodlåset (lösenkod) är inte samma sak som pinkod.

Kan du inte lösenkoden till telefonen behöver du sätta den i återställningsläge. Bra instruktioner finns på apples supporthemsida.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 158
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 387
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
16 609
Senast: Jahaja
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka