iPhone 6s /iTunes

Masqueradee

Trådstartare
Sitter här med gråten i halsen då jag inte får min iPhone att fungera. Ska försöka sammanfatta vad som hänt och vad jag försökt göra.

I dag hade jag problem med att jag inte kunde öppna min Spotify-app, så jag tänkte geni-tanken "jag stänger av telefonen och startar om den", detta skulle jag aldrig ha gjort då den nu inte går att starta igen (får bara upp apple-symbolen).

Vad jag försökt göra:
- Starta om den vanligt igen.
- Starta om den genom att trycka på hem-knappen och startknappen.
- Gjort båda dessa både med och utan strömkabel i, även strömkabel i laptop vs vanligt uttag.
- Gått till Telia där jag köpte telefonen och bett om hjälp, valde att inte skicka iväg den för tillfället pga att garantin gått ut.
- Installerat iTunes på min laptop för att kunna återställa via det, fick kontot låst.
- Försökt få åtkomst till kontot, men det går bara att göra på dessa sätt:
> Genom notis på iPhone (den är ju död)
> Genom notis på en Mac (den är också död sedan ett par månader tillbaka)
> Genom SMS till min telefon (här hade jag lust att kasta ut skiten genom fönstret)
- Har provat gråta, be till högre makt...

Finns det överhuvudtaget jag kan göra?
 
Jag antar att du googlat skiten ur frågan för att dammsuga nätet efter fler tips?

Har du någon kompis med en iphone du kan få stoppa i sim-kortet i bara och få vad det nu är för sms de envisas med att behöva skicka?
 
Har du kvar kortet som sim-kortet kom på? Där brukar det finnas så att man kan stoppa tillbaka microsimmet och trycka ut ett större sim-kort, om det är ett större du har i din Sony?

När du lyckas låsa upp kontot kan du testa att stoppa i med sladd i itunes, hålla in samma knappar som för att starta om men hålla in den tills du ser itunessymbolen på telefonen. Den kommer några sekunder efter apple-symbolen. Då kommer du till ett återställningsläge i itunes som kanske kan fungera. Har inte haft någon apple-produkt som jag inte fått igång efter en sån återställning (jobbar med ipads på en skola).
 
Du skriver att du bara får upp apple-symbolen, hur länge är den så eller stänger den av sig själv eller vad gör den?

Jag skulle nog testa att starta den och sen låta den ligga och arbeta ifred. Har den inte varit avstängd på länge kan den va trög att få igång. Min gamla iPhone tog 100 år på sig att starta upp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp